Invisible Puppy Blog

Video marketing doorheen je customer journey [+ voorbeelden]

Content Marketing Customer Journey

Of je nu awareness wil creëren of advocacy tracht te bewerkstelligen... Video content kan in elke fase van de Customer Journey een grote rol spelen. Helaas stel ik vast dat video content vaak neer komt op hetzelfde. Vele marketeers zetten in op een coole, grappige, leuke video om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Maar wordt er daarna wel gekocht?

Met een VX-benadering (Viewer Experience) wordt video/animatie een combinatie van design en psychologie, waarbij elk detail opzettelijk is gemaakt en waarvan bewezen is dat het een specifieke reactie uitlokt. Stop dus met alleen het maken van virale video’s, maar zet in op Viewer Experience!

Lees meer

Behind-the-screens: wat met je video marketing strategie?

Social Media Content Marketing

Ik weet het, jij weet het. Dat in deze tijden de kracht van video helemaal niet te onderschatten is, is niets nieuws. Video is enorm geliefd door het publiek: men bekijkt veel liever content dan men leest. Wist je dat alleen al het woord 'video' vermelden in je e-mailcampagne de open rate met 19% doet stijgen en video's plaatsen op een landingspagina zelfs conversies doen stijgen tot 80%? En dan ben ik nog niet begonnen over de impact op social media shares, organische web traffic, sales… Kortom, video marketing is helemaal hot! Maar hoe zorg je voor de ultieme video marketing strategie achter dit booming format?

Lees meer

B2B communicatiestrategie: Wat moet je weten en hoe zet je het om in een plan?

Conversie Optimalisatie Digitale Strategie Digital Transformation Content Marketing Social Media

De marketingstrategie van een B2B onderneming is niet meteen het meest sexy of opvallende onderwerp. Toch is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie en zouden bedrijven, maar ook marketing- en communicatiebureaus, er meer aandacht aan moeten besteden. Bij Invisible Puppy zijn bijvoorbeeld ongeveer 65% van onze klanten deels of volledig gericht op B2B. Dus alvorens “B2B, phuh, saaaaaaaaai” te roepen, lees je best even deze blog. Het is immers dringend tijd om B2B marketing en communicatie onder de loep te nemen en je in te leiden in de trends & tactics van 2018!

Lees meer

User generated content: je nieuwe geheime wapen voor meer interactie & authentieke content

Content Marketing

User generated content (UGC) bestaat al zo lang als er content bestaat. Een zeer waardevolle vorm van content trouwens, gezien 92% van de consumenten meer vertrouwen heeft in content geplaatst door hun vrienden en familie dan branded content. Toch maakt user generated content vaak (nog) geen deel uit van de digitale strategie van menig marketeer. En dat in een tijd waarin de gemiddelde consument 3 000 brand images per dag ziet en relevante en authentieke content belangrijker dan ooit is. De consument vraagt namelijk steeds meer interactie, waardering en een connectie. Tijd dus om UGC deel uit te laten maken van je content strategie. Ik help je op weg met de nodige tips en tricks.

Lees meer

Hou je content relevant voor je klant

Content Marketing Customer Centric

Proficiat, je hebt als bedrijf een content marketing strategie opgezet. De objectieven zijn gedefinieerd, je doelgroep bepaald, je hebt vastgelegd rond welke onderwerpen je content wil brengen en je hebt alles netjes samengebracht in een editorial calendarMaar al snel merk je dat je klant, afhankelijk van de buying phase waarin hij zich bevindt, nood heeft aan informatie en content die daarbij past. Een prospect die in de eerste plaats algemene inzichten zoekt heeft bijvoorbeeld geen nood aan een review van een product. Bovendien is het door de enorme hoeveelheid content die online beschikbaar is, erg moeilijk om op te vallen en opgemerkt te worden. Je inhoud moet waarde bieden aan je lezer en je moet snel zijn aandacht grijpen door content te brengen die aan zijn behoeften voldoet en hem uitnodigt om verder te lezen, er iets mee te doen en het te eventueel te delen.

Maar hoe zorg je juist dat je content relevant is voor je klant? Enkele tips.

Lees meer

Tips om je visual identity op social media te verbeteren

Digitale Optimalisatie Content Marketing Social Media

Iedere marketeer die bezig is met social media heeft hopelijk al gerealiseerd dat wanneer je een post plaatst met iets visueel (ongeacht foto, gif, video of infographic) deze veel meer bereik en interacties heeft dan een tekstuele post. Want vandaag is de vraag totaal niet meer of we een foto erbij plaatsen of niet, maar eerder: welke afbeelding nemen we? Hoe kunnen we opvallen?

Mensen worden dagdagelijks overspoeld met visuele parels van diverse bedrijven op social media. Hierdoor krijgen ze een soort filter tijdens het scrollen. Enkel wat leuk en vernieuwend is en interesse wekt, telt. En dat kan natuurlijk een nachtmerrie zijn voor bedrijven. Want hoewel er vele uren en enorme budgetten worden gespendeerd aan een offline huisstijlgids, ontbreken die richtlijnen vaak op digitaal vlak - en al zeker op social media. 

Dus hoe zorg je dat je je visueel social media op punt kan zetten? Enkele tips!

Lees meer

Hoe haal je het meeste uit digitale touchpoints? Het hoe, wat en waarom van online raakpunten

Digitale Strategie Content Marketing

Dagelijks komen we met een pak merken in aanraking. Van 's ochtends tot 's avonds sluipt marketing op een vaak onopvallende manier onze hoofden en huiskamers binnen. Bewust of onbewust beïnvloeden deze off- en online raakpunten of touchpoints ieders merkperceptie en koopgedrag. 

Consumenten hebben al langer een ontelbaar aantal mogelijkheden om producten te vinden en te kopen. Maar welke zijn de touchpoints waarop je als bedrijf vandaag de dag sterk moet inzetten? Werken offline touchpoints nog wel? En hoe maak je de brug tussen die off- en online touchpoints?

Graag neem ik jullie in deze blogpost mee op de weg van het hoe, wat en waarom van digitale touchpoints.

Lees meer

Content Curatie: Hoe begin je eraan?

Social Media Content Marketing Digitale Strategie

Een uit de kluiten gewassen content marketingstrategie, doorspekt met sterke en boeiende content. Voor de één een ‘easy walk in the park’, voor de ander een loodzware opdracht. De vraag is waar het bij die laatste doorgaans misloopt. Welja, hier kunnen we een handvol redenen opnoemen. Toch steekt er eentje met kop en schouders bovenuit: de opvatting dat content steevast uit eigen winkel moet komen. En daar wringt het schoentje al te vaak. Kwalitatieve, relevante content creëren aan een stevig tempo kost héél wat tijd en energie, en is voor sommigen gewoonweg onhaalbaar. Een prima oplossing is daarom het cureren van content.

Lees meer

Hoe goede buyer persona's leiden tot goede content

Content Marketing Customer Centric

Buyer Persona’s: iedereen heeft er al wel van gehoord of heeft er zelf al een of meerdere opgemaakt. Toch blijkt dat het niet altijd eenvoudig is om een goede Buyer Persona op te maken. Tijdens ons “20Thoughts before Noon” event begin juni 2017 gingen mijn collega Bram en ikzelf er dieper op in. Onze volledige presentatie “Buyer Persona’s: wat werkt, wat werkt niet en waar op letten?” kan je terugvinden op SlideShare. Blijf je toch liever lezen? Hieronder geef ik je graag de belangrijkste tips mee over hoe Buyer Persona’s écht toegevoegde waarde kunnen brengen aan je communicatie en je zo op weg zetten naar goede content.

Lees meer

8 social media tips om millennials en digital natives te bereiken

Content Marketing

Ik ben 22 jaar, kijk naar het o-zo goedkope Netflix, scroll door mijn oninteressante newsfeed op Facebook en stuur lachende kakskes door naar vrienden via Messenger. Dit allemaal terwijl ik wacht op mijn bestelling van Deliveroo.

Voilà, meet me – een member van de stereotiepe "jeugd van tegenwoordig". Geboren in het jaar 1995, de semi-exacte scheidingslijn tussen generatie Y (de ‘Millennials’) en generatie Z (de ‘Digital Natives’)En hoewel beide generaties al een tijd lang twee vaten vol opportuniteiten betekenen, houden te veel bedrijven onvoldoende rekening met deze twee doelgroepen. Jammer eigenlijk: wie goed opgelet heeft de laatste jaren weet namelijk dat deze generaties anders willen benaderd worden dan hun voorgangers.

Dus hier ben ik om je met je neus op de feiten te drukken en je 8 tips voor te schotelen waarmee je zowel Millennials als Digital Natives perfect kunt bereiken. 

Lees meer