Invisible Puppy Blog

YouTube ads voor beginners: hoe adverteren op Youtube?

Digitale Strategie Content Marketing Online Adverteren

Als lineaire TV dood is dan is YouTube springlevend. De nummers van YouTube liegen er niet om. Het is de tweede grootste zoekmachine na Google met gemiddeld 1,9 miljard actieve gebruikers. 50 miljoen van hun gebruikers zijn content creators die dagelijks gemiddeld 576.000 uur video’s uploaden. Met andere woorden: YouTube is gigantisch!

Ben je al overtuigd? In deze blog vertel ik je waarom YouTube een sterk medium kan zijn voor je advertenties en welke type ads je kan inzetten. 

Lees meer

Hoe een goede buyer persona maken leidt tot goede content

Customer Centric Content Marketing

Buyer persona's, je hebt er ongetwijfeld al van gehoord. Meer zelfs: misschien gebruik je ze al. Toch blijkt uit de praktijk dat een buyer persona maken niet zo eenvoudig is. 44% van de bedrijven zet buyer persona in en het merendeel daarvan geeft aan dat niet efficiënt te doen. Vele bedrijven zien dus hun goede intenties stranden in de praktijk. Dus dan blijft nog maar de vraag: bij welke stap van het buyer persona maken gaan ze dan in de fout? Wat pakken ze verkeerd aan? 

Lees meer

Hou je contentkalender gevuld in 3-2-1!

Content Marketing Social Media

Om vandaag op te vallen en een verschil te maken op sociale media is goede en relevante content een must! Het is dus vanzelfsprekend dat content marketing absoluut noodzakelijk is. Je hebt vol goede moed je strategie en doelen bepaald, en dan… aan de slag om frequent content te gaan voorzien. Maar zit jij ook wekelijks met de handen in het haar omdat je niet weet wat te posten? Don’t worry. Met deze handige gids hou jij je contentkalender wekenlang optimaal gevuld.

Lees meer

Wat ons brein verklapt over ons koopgedrag

Content Marketing

Hoeveel online advertenties zijn vandaag al de revue gepasseerd op je scherm? Waarschijnlijk heel wat. En hoeveel herinner je je nog? Wellicht weinig.

Uit onderzoek blijkt dat één derde van het publiek zich maar één advertentie die ze die dag hadden gezien, onmiddellijk herinnerde, of ze nu een bepaalde voorkeur hadden voor het merk of niet.

Wanneer we de resultaten van onze content nagaan, is het moeilijk om een afweging te maken tussen intuïtie en wetenschap. Marketeers die blijven vasthangen aan traditionele methodes, en die zich dus vastpinnen op “logica,” bevinden zich op een dwaalspoor. Willen we koopgedrag voorspellen, dan moeten we ons brein begrijpen.

Lees meer

5 niet te missen trends in digitale marketing

Content Marketing

 We zijn ondertussen 2 maanden ver in 2019 en opnieuw valt het op hoe snel de wereld rond ons eigenlijk aan het evolueren is. Technologie ontwikkelt zich sneller dan ooit, waardoor onze manier van werken telkens wordt gechallenged. Dat heeft vanzelfsprekend ook een impact op digitale marketing. Het zorgt ervoor dat er online telkens nieuwe vormen van marketing ontstaan. Je moet als marketer mee evolueren door op zoek te gaan naar het beste formaat om mee te adverteren, de origineelste content te creëren of het beste sociale mediakanaal te kiezen. Maar laat je hierdoor zeker niet afschrikken, we lijsten hier een aantal trends op in digitale marketing die niet te missen zijn als marketer in jouw digitale strategie.

Lees meer

Wat is een buyer persona (en wat is het vooral niet)?

Customer Centric Content Marketing

Geen enkele marketeer twijfelt aan het belang van het centraal stellen van zijn (potentiële) klant in zijn communicatie. Steeds vaker worden daarbij buyer persona’s gebruikt om de klant te typeren en zo aan succesvolle content marketing te doen. Dat klinkt in theorie erg logisch en eenvoudig, maar in de praktijk blijkt het een stuk moeilijker om buyer persona’s gefundeerd op te stellen en verder te kijken dan “Frank met de snor en de bril” of “Sarah met het bruine haar en het rode strikje”. Dus wat is een buyer persona nu precies (of wat is het niet)?

Lees meer

Video marketing doorheen je customer journey [+ voorbeelden]

Customer Journey Content Marketing

Of je nu awareness wil creëren of advocacy tracht te bewerkstelligen... Video content kan in elke fase van de Customer Journey een grote rol spelen. Helaas stel ik vast dat video content vaak neer komt op hetzelfde. Vele marketeers zetten in op een coole, grappige, leuke video om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Maar wordt er daarna wel gekocht?

Met een VX-benadering (Viewer Experience) wordt video/animatie een combinatie van design en psychologie, waarbij elk detail opzettelijk is gemaakt en waarvan bewezen is dat het een specifieke reactie uitlokt. Stop dus met alleen het maken van virale video’s, maar zet in op Viewer Experience!

Lees meer

Behind-the-screens: wat met je video marketing strategie?

Content Marketing Social Media

Ik weet het, jij weet het. Dat in deze tijden de kracht van video helemaal niet te onderschatten is, is niets nieuws. Video is enorm geliefd door het publiek: men bekijkt veel liever content dan men leest. Wist je dat alleen al het woord 'video' vermelden in je e-mailcampagne de open rate met 19% doet stijgen en video's plaatsen op een landingspagina zelfs conversies doen stijgen tot 80%? En dan ben ik nog niet begonnen over de impact op social media shares, organische web traffic, sales… Kortom, video marketing is helemaal hot! Maar hoe zorg je voor de ultieme video marketing strategie achter dit booming format?

Lees meer

B2B communicatiestrategie: Wat moet je weten en hoe zet je het om in een plan?

Digitale Strategie Content Marketing Social Media Digital Transformation Conversie Optimalisatie

De marketingstrategie van een B2B onderneming is niet meteen het meest sexy of opvallende onderwerp. Toch is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie en zouden bedrijven, maar ook marketing- en communicatiebureaus, er meer aandacht aan moeten besteden. Bij Invisible Puppy zijn bijvoorbeeld ongeveer 65% van onze klanten deels of volledig gericht op B2B. Dus alvorens “B2B, phuh, saaaaaaaaai” te roepen, lees je best even deze blog. Het is immers dringend tijd om B2B marketing en communicatie onder de loep te nemen en je in te leiden in de trends & tactics van 2018!

Lees meer

User generated content: je nieuwe geheime wapen voor meer interactie & authentieke content

Content Marketing

User generated content (UGC) bestaat al zo lang als er content bestaat. Een zeer waardevolle vorm van content trouwens, gezien 92% van de consumenten meer vertrouwen heeft in content geplaatst door hun vrienden en familie dan branded content. Toch maakt user generated content vaak (nog) geen deel uit van de digitale strategie van menig marketeer. En dat in een tijd waarin de gemiddelde consument 3 000 brand images per dag ziet en relevante en authentieke content belangrijker dan ooit is. De consument vraagt namelijk steeds meer interactie, waardering en een connectie. Tijd dus om UGC deel uit te laten maken van je content strategie. Ik help je op weg met de nodige tips en tricks.

Lees meer