Invisible Puppy Blog

Hou je contentkalender gevuld in 3-2-1!

Content Marketing Social Media

Om vandaag op te vallen en een verschil te maken op sociale media is goede en relevante content een must! Het is dus vanzelfsprekend dat content marketing absoluut noodzakelijk is. Je hebt vol goede moed je strategie en doelen bepaald, en dan… aan de slag om frequent content te gaan voorzien. Maar zit jij ook wekelijks met de handen in het haar omdat je niet weet wat te posten? Don’t worry. Met deze handige gids hou jij je contentkalender wekenlang optimaal gevuld.

Lees meer

Wat ons brein verklapt over ons koopgedrag

Content Marketing Digitaal Nieuws

Hoeveel online advertenties zijn vandaag al de revue gepasseerd op je scherm? Waarschijnlijk heel wat. En hoeveel herinner je je nog? Wellicht weinig.

Uit onderzoek blijkt dat één derde van het publiek zich maar één advertentie die ze die dag hadden gezien, onmiddellijk herinnerde, of ze nu een bepaalde voorkeur hadden voor het merk of niet.

Wanneer we de resultaten van onze content nagaan, is het moeilijk om een afweging te maken tussen intuïtie en wetenschap. Marketeers die blijven vasthangen aan traditionele methodes, en die zich dus vastpinnen op “logica,” bevinden zich op een dwaalspoor. Willen we koopgedrag voorspellen, dan moeten we ons brein begrijpen.

Lees meer

5 niet te missen trends in digitale marketing

Content Marketing Digitaal Nieuws

 We zijn ondertussen 2 maanden ver in 2019 en opnieuw valt het op hoe snel de wereld rond ons eigenlijk aan het evolueren is. Technologie ontwikkelt zich sneller dan ooit, waardoor onze manier van werken telkens wordt gechallenged. Dat heeft vanzelfsprekend ook een impact op digitale marketing. Het zorgt ervoor dat er online telkens nieuwe vormen van marketing ontstaan. Je moet als marketer mee evolueren door op zoek te gaan naar het beste formaat om mee te adverteren, de origineelste content te creëren of het beste sociale mediakanaal te kiezen. Maar laat je hierdoor zeker niet afschrikken, we lijsten hier een aantal trends op in digitale marketing die niet te missen zijn als marketer in jouw digitale strategie.

Lees meer

Video marketing doorheen je customer journey [+ voorbeelden]

Customer Journey Content Marketing

Of je nu awareness wil creëren of advocacy tracht te bewerkstelligen... Video content kan in elke fase van de Customer Journey een grote rol spelen. Helaas stel ik vast dat video content vaak neer komt op hetzelfde. Vele marketeers zetten in op een coole, grappige, leuke video om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Maar wordt er daarna wel gekocht?

Met een VX-benadering (Viewer Experience) wordt video/animatie een combinatie van design en psychologie, waarbij elk detail opzettelijk is gemaakt en waarvan bewezen is dat het een specifieke reactie uitlokt. Stop dus met alleen het maken van virale video’s, maar zet in op Viewer Experience!

Lees meer

Behind-the-screens: wat met je video marketing strategie?

Content Marketing Social Media

Ik weet het, jij weet het. Dat in deze tijden de kracht van video helemaal niet te onderschatten is, is niets nieuws. Video is enorm geliefd door het publiek: men bekijkt veel liever content dan men leest. Wist je dat alleen al het woord 'video' vermelden in je e-mailcampagne de open rate met 19% doet stijgen en video's plaatsen op een landingspagina zelfs conversies doen stijgen tot 80%? En dan ben ik nog niet begonnen over de impact op social media shares, organische web traffic, sales… Kortom, video marketing is helemaal hot! Maar hoe zorg je voor de ultieme video marketing strategie achter dit booming format?

Lees meer

B2B communicatiestrategie: Wat moet je weten en hoe zet je het om in een plan?

Digitale Strategie Content Marketing Social Media Digital Transformation Conversie Optimalisatie

De marketingstrategie van een B2B onderneming is niet meteen het meest sexy of opvallende onderwerp. Toch is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie en zouden bedrijven, maar ook marketing- en communicatiebureaus, er meer aandacht aan moeten besteden. Bij Invisible Puppy zijn bijvoorbeeld ongeveer 65% van onze klanten deels of volledig gericht op B2B. Dus alvorens “B2B, phuh, saaaaaaaaai” te roepen, lees je best even deze blog. Het is immers dringend tijd om B2B marketing en communicatie onder de loep te nemen en je in te leiden in de trends & tactics van 2018!

Lees meer

User generated content: je nieuwe geheime wapen voor meer interactie & authentieke content

Content Marketing

User generated content (UGC) bestaat al zo lang als er content bestaat. Een zeer waardevolle vorm van content trouwens, gezien 92% van de consumenten meer vertrouwen heeft in content geplaatst door hun vrienden en familie dan branded content. Toch maakt user generated content vaak (nog) geen deel uit van de digitale strategie van menig marketeer. En dat in een tijd waarin de gemiddelde consument 3 000 brand images per dag ziet en relevante en authentieke content belangrijker dan ooit is. De consument vraagt namelijk steeds meer interactie, waardering en een connectie. Tijd dus om UGC deel uit te laten maken van je content strategie. Ik help je op weg met de nodige tips en tricks.

Lees meer

Hou je content relevant voor je klant

Customer Centric Content Marketing

Proficiat, je hebt als bedrijf een content marketing strategie opgezet. De objectieven zijn gedefinieerd, je doelgroep bepaald, je hebt vastgelegd rond welke onderwerpen je content wil brengen en je hebt alles netjes samengebracht in een editorial calendarMaar al snel merk je dat je klant, afhankelijk van de buying phase waarin hij zich bevindt, nood heeft aan informatie en content die daarbij past. Een prospect die in de eerste plaats algemene inzichten zoekt heeft bijvoorbeeld geen nood aan een review van een product. Bovendien is het door de enorme hoeveelheid content die online beschikbaar is, erg moeilijk om op te vallen en opgemerkt te worden. Je inhoud moet waarde bieden aan je lezer en je moet snel zijn aandacht grijpen door content te brengen die aan zijn behoeften voldoet en hem uitnodigt om verder te lezen, er iets mee te doen en het te eventueel te delen.

Maar hoe zorg je juist dat je content relevant is voor je klant? Enkele tips.

Lees meer

Tips om je visual identity op social media te verbeteren

Content Marketing Digitale Optimalisatie Social Media

Iedere marketeer die bezig is met social media heeft hopelijk al gerealiseerd dat wanneer je een post plaatst met iets visueel (ongeacht foto, gif, video of infographic) deze veel meer bereik en interacties heeft dan een tekstuele post. Want vandaag is de vraag totaal niet meer of we een foto erbij plaatsen of niet, maar eerder: welke afbeelding nemen we? Hoe kunnen we opvallen?

Mensen worden dagdagelijks overspoeld met visuele parels van diverse bedrijven op social media. Hierdoor krijgen ze een soort filter tijdens het scrollen. Enkel wat leuk en vernieuwend is en interesse wekt, telt. En dat kan natuurlijk een nachtmerrie zijn voor bedrijven. Want hoewel er vele uren en enorme budgetten worden gespendeerd aan een offline huisstijlgids, ontbreken die richtlijnen vaak op digitaal vlak - en al zeker op social media. 

Dus hoe zorg je dat je je visueel social media op punt kan zetten? Enkele tips!

Lees meer

Hoe haal je het meeste uit digitale touchpoints? Het hoe, wat en waarom van online raakpunten

Digitale Strategie Content Marketing

Dagelijks komen we met een pak merken in aanraking. Van 's ochtends tot 's avonds sluipt marketing op een vaak onopvallende manier onze hoofden en huiskamers binnen. Bewust of onbewust beïnvloeden deze off- en online raakpunten of touchpoints ieders merkperceptie en koopgedrag. 

Consumenten hebben al langer een ontelbaar aantal mogelijkheden om producten te vinden en te kopen. Maar welke zijn de touchpoints waarop je als bedrijf vandaag de dag sterk moet inzetten? Werken offline touchpoints nog wel? En hoe maak je de brug tussen die off- en online touchpoints?

Graag neem ik jullie in deze blogpost mee op de weg van het hoe, wat en waarom van digitale touchpoints.

Lees meer