Invisible Puppy Blog

Onderschat de kracht van een website niet

Customer Centric SEO Digitale Optimalisatie

Al in 2011 publiceerde Nielsen Norman Group een artikel dat websitebezoekers na 10 à 20 seconden een webpagina verlaten zodra ze niet vinden wat ze zoeken. Ondertussen is het 2018 en gaat alles nog 10 keer sneller. Stel je bent met een vriendin aan het lunchen, ziet iets op het menu staan maar hebt geen idee wat het kan zijn. Open Google, typ, zoek en BAM! Je weet meteen wat ze bedoelden met naanbrood, linzenhummus, romanesco of wat dan ook. En zo worden nog 40 000 zoekopdrachten per seconde uitgevoerd in Google. De klant is dus geïnformeerd nog voor hij naar jou toekomt of contact opneemt.

Daarom is het essentieel om tijdens alle mogelijke contactpunten met een potentiële klant (of met een fancy Engels woord: 'touchpoints'), een zo goed mogelijk gevoel te creëren en achter te laten. Die contactmomenten met de klant kunnen op allerhande manieren gebeuren. Het beste voorbeeld daarvan? Jouw website. Laat me je vertellen hoe je dat ten volle benut. 

Lees meer

Hou je content relevant voor je klant

Content Marketing Customer Centric

Proficiat, je hebt als bedrijf een content marketing strategie opgezet. De objectieven zijn gedefinieerd, je doelgroep bepaald, je hebt vastgelegd rond welke onderwerpen je content wil brengen en je hebt alles netjes samengebracht in een editorial calendarMaar al snel merk je dat je klant, afhankelijk van de buying phase waarin hij zich bevindt, nood heeft aan informatie en content die daarbij past. Een prospect die in de eerste plaats algemene inzichten zoekt heeft bijvoorbeeld geen nood aan een review van een product. Bovendien is het door de enorme hoeveelheid content die online beschikbaar is, erg moeilijk om op te vallen en opgemerkt te worden. Je inhoud moet waarde bieden aan je lezer en je moet snel zijn aandacht grijpen door content te brengen die aan zijn behoeften voldoet en hem uitnodigt om verder te lezen, er iets mee te doen en het te eventueel te delen.

Maar hoe zorg je juist dat je content relevant is voor je klant? Enkele tips.

Lees meer

Bostoen zet in op interactieve Virtual Reality ervaring [CASE STUDY]

Customer Centric Customer Journey

Dit jaar had ik me voorgenomen mij te verdiepen in de wereld van de ‘virtuality’ ofwel - kort door de bocht - alles wat te maken heeft met augmented reality (AR) en virtual reality (VR). Dit vanuit de insteek hoe deze technologieën kunnen ingezet worden met een directe impact op de manier dat er ‘business’ wordt gedaan en de dagdagelijkse interactie met klanten en/of personeel.

Het was ook het onderwerp van mijn speaking slot op 20 Thoughts Before Noon en mijn daaropvolgende blogpost van B2B en B2C voorbeelden van AR, VR en Mixed Reality (MR) in België met als doel duidelijke antwoorden te kunnen geven op de vragen van onze klanten over hoe ze moeten omgaan met deze technologische evolutie. Of beter nog, jullie te inspireren.

Onlangs kwam daar nog een prachtig voorbeeld bij: het VR concept bij Bostoen. Aangezien Bostoen bij Invisible Puppy klant is, kregen we eind september de eer hun nieuwe VR applicatie uit te testen (beta versie) en ik moet zeggen dat het de verwachtingen méér dan inloste. Meer zelfs, ik was laaiend enthousiast.

Maar wat is nu de succesformule achter hun Virtual Reality concept? 

Lees meer

Succes in digitale marketing? Begrijp je klanten! (met digitale strategie template)

Digitale Strategie Customer Centric Customer Journey

Je besteedt elke week enorme hoeveelheden tijd aan het creëren van content, het plaatsen van sociale updates en het bijwerken en verbeteren van je website. En dus denk je dat je jouw klanten kent. Perfect! 

Het enige probleem is dat je weinig interactie krijgt...

Klinkt dit bekend?

Lees meer

Wat een melkboer ons leert over customer centricity

Customer Centric

De melkboer. Hij ging van deur tot deur met zijn volgeladen wagen. Iedereen kende de melkboer en de melkboer kende iedereen. Hij wist met wie hij te maken had. Beter nog, als melkboer wist hij hoeveel melk elk van zijn klanten kocht per week. Van een "Experience" gesproken. Iedereen was dol op de melkboer.

Nu, zoveel jaar later, verwachten klanten nog steeds precies hetzelfde. Een gepersonaliseerde gebruikerservaring. Klanten bewegen zich meer en meer online en hebben een veelheid aan alternatieven op ‘klikafstand’. Anderzijds hebben consumenten wel nog steeds de behoefte aan een gepersonaliseerde gebruikerservaring. Dàt is Customer Experience, geschaald.

Lees meer

Hoe mobile marketing inzetten voor meer online verkoop?

Conversie Optimalisatie Customer Centric Mobiele Strategie Online Adverteren Customer Journey Social Media

Je hoort het continu in het nieuws: “Online bestedingen in België stijgen met X-aantal %.”

Telkens dat ik dit hoorde, dacht ik meteen: “ja, duh! Het werd verd*mme tijd!”

Online shopping of e-commerce is zeker geen nieuw fenomeen. Wie staat er bijvoorbeeld nog bij stil dat Amazon al in 1995 potten brak met een online bookstore?! Maar zoals dat tegenwoordig gaat met veel vernieuwingen en innovaties loopt België steeds wat achter op de rest van Europa. Maar dat is voer voor een ander blog.

Deze keer wil ik het hebben over hoe mobile marketing het online shopping gedrag kan beïnvloeden en zo tot meer verkoop kan leiden. Is mijn e-shop toegankelijk, hoe spreek ik mijn potentiële klanten aan en wat zijn de best practices voor converties naar online verkoop? Alles kom je hier te weten.

Lees meer

Targeting via Facebook Advertising

Online Adverteren Customer Centric Social Media

Facebook is gratis… Maar hoe kan zo een gigantisch kanaal met zoveel mogelijkheden alles gratis aanbieden?

A/ Weet je het antwoord? Lees meer over de kunst van targeting vanaf hier.

B/ Weet je het antwoord nog niet? Lees gerust chronologisch verder

Facebook is niet gratis maar de munteenheid is data. Door Facebook te gebruiken laat je een hele boel gegevens achter. Dat is niet slecht, dat is niet erg, dat is niet fout… Maar wees er bewust van.

Wij stiekeme marketeers in donkere achterkamertjes gebruiken die gegevens om jou te bestoken met ‘gepersonaliseerde’ advertenties. Dat noemen we dan targeting in onze ‘slang’. 

Lees meer

Hoe goede buyer persona's leiden tot goede content

Content Marketing Customer Centric

Buyer Persona’s: iedereen heeft er al wel van gehoord of heeft er zelf al een of meerdere opgemaakt. Toch blijkt dat het niet altijd eenvoudig is om een goede Buyer Persona op te maken. Tijdens ons “20Thoughts before Noon” event begin juni 2017 gingen mijn collega Bram en ikzelf er dieper op in. Onze volledige presentatie “Buyer Persona’s: wat werkt, wat werkt niet en waar op letten?” kan je terugvinden op SlideShare. Blijf je toch liever lezen? Hieronder geef ik je graag de belangrijkste tips mee over hoe Buyer Persona’s écht toegevoegde waarde kunnen brengen aan je communicatie en je zo op weg zetten naar goede content.

Lees meer

Gamification: De power-up voor jouw digitale marketing?

Customer Centric Digitale Strategie Inbound Marketing

It’s a me, gamification!

Heb je ook al eens het mini-vreugdemomentje ervaren toen je als eerste Waze-gebruiker een file of ongeval kon melden? Heb je gisteren de trap genomen in plaats van de lift omdat jouw Fitbit nog niet het minimum beoogde aantal stappen aangaf? Of heb je jouw LinkedIn profiel destijds volledig aangevuld om toch maar op “100% completed” te kunnen staan? Welkom in de wondere wereld van gamification.

Lees meer

De toekomst van Sales: stop met verkopen en bied toegevoegde waarde!

Customer Centric Customer Journey Digital Sales

Begin 2017 ging ik als Client Service Manager aan de slag bij Invisible Puppy. Met 20 jaar ervaring als sales ging ik die jonge bende marketers eens leren wat verkopen inhield. Al snel had ik echter door dat ik mijn job eigenlijk kwijt was. Het lijkt misschien overdreven maar er zit een grond van waarheid in.

Ik ben gestart in het “pre-internet tijdperk”, toen we als sales nog de mogelijkheid hadden om de klant te informeren en te overtuigen. De periode waarin Sales en Marketing gescheiden waren en er onderling weinig begrip was. De marketer was de creatieveling van de brochures, advertenties en visitekaartjes. Sales, dat waren de gladde jongens. De haaien die dagelijks hun vast aantal prospecten moesten bellen om daarna het land te doorkruisen en op de koffie te gaan.

Maar de tijden zijn veranderd. Bestaat sales dus eigenlijk nog? En indien het nog bestaat, heeft het dan nog zin of is het een overblijfsel uit een ver verleden?

Lees meer