Invisible Puppy Blog

Video marketing doorheen je customer journey [+ voorbeelden]

Content Marketing Customer Journey

Of je nu awareness wil creëren of advocacy tracht te bewerkstelligen... Video content kan in elke fase van de Customer Journey een grote rol spelen. Helaas stel ik vast dat video content vaak neer komt op hetzelfde. Vele marketeers zetten in op een coole, grappige, leuke video om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Maar wordt er daarna wel gekocht?

Met een VX-benadering (Viewer Experience) wordt video/animatie een combinatie van design en psychologie, waarbij elk detail opzettelijk is gemaakt en waarvan bewezen is dat het een specifieke reactie uitlokt. Stop dus met alleen het maken van virale video’s, maar zet in op Viewer Experience!

Lees meer

Bostoen zet in op interactieve Virtual Reality ervaring [CASE STUDY]

Customer Centric Customer Journey

Dit jaar had ik me voorgenomen mij te verdiepen in de wereld van de ‘virtuality’ ofwel - kort door de bocht - alles wat te maken heeft met augmented reality (AR) en virtual reality (VR). Dit vanuit de insteek hoe deze technologieën kunnen ingezet worden met een directe impact op de manier dat er ‘business’ wordt gedaan en de dagdagelijkse interactie met klanten en/of personeel.

Het was ook het onderwerp van mijn speaking slot op 20 Thoughts Before Noon en mijn daaropvolgende blogpost van B2B en B2C voorbeelden van AR, VR en Mixed Reality (MR) in België met als doel duidelijke antwoorden te kunnen geven op de vragen van onze klanten over hoe ze moeten omgaan met deze technologische evolutie. Of beter nog, jullie te inspireren.

Onlangs kwam daar nog een prachtig voorbeeld bij: het VR concept bij Bostoen. Aangezien Bostoen bij Invisible Puppy klant is, kregen we eind september de eer hun nieuwe VR applicatie uit te testen (beta versie) en ik moet zeggen dat het de verwachtingen méér dan inloste. Meer zelfs, ik was laaiend enthousiast.

Maar wat is nu de succesformule achter hun Virtual Reality concept? 

Lees meer

Succes in digitale marketing? Begrijp je klanten! (met digitale strategie template)

Digitale Strategie Customer Centric Customer Journey

Je besteedt elke week enorme hoeveelheden tijd aan het creëren van content, het plaatsen van sociale updates en het bijwerken en verbeteren van je website. En dus denk je dat je jouw klanten kent. Perfect! 

Het enige probleem is dat je weinig interactie krijgt...

Klinkt dit bekend?

Lees meer

Hoe mobile marketing inzetten voor meer online verkoop?

Conversie Optimalisatie Customer Centric Mobiele Strategie Online Adverteren Customer Journey Social Media

Je hoort het continu in het nieuws: “Online bestedingen in België stijgen met X-aantal %.”

Telkens dat ik dit hoorde, dacht ik meteen: “ja, duh! Het werd verd*mme tijd!”

Online shopping of e-commerce is zeker geen nieuw fenomeen. Wie staat er bijvoorbeeld nog bij stil dat Amazon al in 1995 potten brak met een online bookstore?! Maar zoals dat tegenwoordig gaat met veel vernieuwingen en innovaties loopt België steeds wat achter op de rest van Europa. Maar dat is voer voor een ander blog.

Deze keer wil ik het hebben over hoe mobile marketing het online shopping gedrag kan beïnvloeden en zo tot meer verkoop kan leiden. Is mijn e-shop toegankelijk, hoe spreek ik mijn potentiële klanten aan en wat zijn de best practices voor converties naar online verkoop? Alles kom je hier te weten.

Lees meer

Micro Moments: Begrijp, pas toe en win

Conversie Optimalisatie Content Marketing Customer Journey Inbound Marketing Mobiele Strategie

Heb je een momentje voor mij?  Een vraag die ik je stel, maar een vraag die vele bedrijven ook aan prospecten stellen. Ieder merk wil dat hun klanten en leads wat tijd voor hen vrijmaken. Maar deze lieve mensen vullen hun momentjes liever zelf in. Ze gaan op zoek naar informatie wanneer ze dat zelf willen. En steeds vaker met hun smartphone in de hand.

Lees meer

De toekomst van Sales: stop met verkopen en bied toegevoegde waarde!

Customer Centric Customer Journey Digital Sales

Begin 2017 ging ik als Client Service Manager aan de slag bij Invisible Puppy. Met 20 jaar ervaring als sales ging ik die jonge bende marketers eens leren wat verkopen inhield. Al snel had ik echter door dat ik mijn job eigenlijk kwijt was. Het lijkt misschien overdreven maar er zit een grond van waarheid in.

Ik ben gestart in het “pre-internet tijdperk”, toen we als sales nog de mogelijkheid hadden om de klant te informeren en te overtuigen. De periode waarin Sales en Marketing gescheiden waren en er onderling weinig begrip was. De marketer was de creatieveling van de brochures, advertenties en visitekaartjes. Sales, dat waren de gladde jongens. De haaien die dagelijks hun vast aantal prospecten moesten bellen om daarna het land te doorkruisen en op de koffie te gaan.

Maar de tijden zijn veranderd. Bestaat sales dus eigenlijk nog? En indien het nog bestaat, heeft het dan nog zin of is het een overblijfsel uit een ver verleden?

Lees meer

Wat zijn de nieuwe taken van moderne verkopers in een digitale wereld?

Marketing Automation Content Marketing Customer Journey

De digitale evolutie van de laatste jaren heeft de manier waarop bedrijven aan zaken doen drastisch veranderd. Wanneer ik praat met ondernemers en leidinggevenden, is er niet altijd een goed begrip over hoeveel verandering er is en welke impact die verandering heeft op hun business. De rol van verkopers is drastisch aan het veranderen en verkopers die de shift niet maken zijn vogels voor de kat.

Lees meer

Is jouw bedrijf wel klaar voor online klanten?

Customer Journey Content Marketing Digital Transformation


Meer en meer ondernemers liggen terecht wakker van de digitale toekomst van hun bedrijf. B2B en B2C bedrijven moeten zich alsmaar beter voorbereiden op wat we noemen "the digital customer journey"

Het koopgedrag van klanten wordt dagelijks beïnvloedt door online content en online interacties via PC's, smartphones, tablets, social media en vandaag zelfs ook al "wearables". 

Maar hoe bereid je je als bedrijf hierop voor? 

Lees meer

Keyword research in 7 stappen

Customer Journey SEO

Het begon allemaal met enkele woorden in een zoekmachine...

Keyword research is een van de essentiële hoekstenen van search engine marketing. Dat een goede ranking in de zoekmachines je website kan maken of kraken, hoef ik je niet meer te vertellen.

Maar dat een doorgedreven keywordresearch ook voor een veel completer beeld van je klanten kan zorgen en zelfs voor een nieuw(e) product of dienst binnen je bedrijf, is misschien wel nieuw voor jou.

Lees meer

Content marketing voor beginners: Hoe start je?

Customer Journey Digitale Strategie Content Marketing

Elke stap richting content marketing start met een plan. Dit lijkt op het eerste zicht een banaal (marketing) statement, maar is het dat echt? Zou je aan het bouwen van een huis beginnen zonder eerst plannen te maken? Ik hoop van niet! Of om in onze digitale wereld te blijven… Bouw je je eerste website zonder wireframes? Op zijn minst denk je toch even verder na over hoe je homepagina en navigatie er gaan uitzien, alvorens je een developer aan het werk zet.

Lees meer