Invisible Puppy Blog

Meet je website verkeer in 1-2-3 [UTM Tracking Template]

Digitale Optimalisatie Digital Analytics

Social media advertenties hier, nieuwsbrieven daar. Oh, en laat me alsjeblieft Google Ads niet vergeten. Stuk voor stuk zijn het kanalen die voor flink wat website verkeer kunnen zorgen. Maar heb je eigenlijk wel zicht op de kanalen en campagnes die jou de meest (of minst) kwalitatieve clicks opleveren? UTM tracking biedt antwoord! Laat me je het principe uitleggen met een handige UTM tracking template. Ik beloof dat ik het simpel houd.

Lees meer

Je eerste A/B test in 5 minuten

Marketing Automation Digital Analytics Digital Transformation Growth Marketing

Wanneer je wil starten aan de optimalisatie van je website, bevind je je op een kruispunt met tientallen, honderden, duizenden mogelijke wegen om in te slaan. Kies je voor de Nieuwe-headlinesebaan, de Andere-call-to-actionwegel of de Nieuwe-headerfotolaan? Duizenden paden, duizenden avonturen die kunnen leiden tot duizenden nieuwe inzichten.

Lees meer

Aan de slag met Google Tag Manager [TUTORIAL]

Digital Analytics Conversie Optimalisatie

Tags zijn tegenwoordig niet meer weg te denken bij websites. Facebook, Linkedin, Hotjar, Google Analytics... ze willen allemaal toegang tot je website om gegevens te kunnen tracken. Maar een veelvoud aan deze tags kan de performance van je website vertragen. Daarnaast is het vaak moeilijk nog een overzicht te bewaren welke tags actief zijn op je website. Tag Manager biedt de oplossing. Laat me je erin wegwijs maken met deze Google Tag Manager tutorial. 

Lees meer

Geheimen van een AdWords-expert

Digital Analytics Online Adverteren

AdWords wordt vaak als een magische plaats beschreven waar alles mogelijk is.
Je gooit er wat geld tegenaan, zet er een expert op en 'Kablamo, money in the bank'.

Vandaag vertel ik je enkele geheimen over deze magische plek.
Uit eerste bron, eigen ervaring, strikt vertrouwelijk.

"I know a place where the sun's always shining,
with lovely flowers around everywhere. 
Come take my hand, 
I'll show you I'll guide you. 
I know this place it's deep down inside you." 
2 Brothers on the 4th Floor

Let's go!

Lees meer

Laat Nu Toch Die Vanity Metrics Los

Digital Analytics

Het lijkt al een hele tijd geleden, maar op 20 Thoughts heb ik in een speaking slot van één minuut over Vanity Metrics gehad. In één korte minuut heb ik verteld op welke resultaten je niet te lang mag focussen. En in dezelfde korte minuut heb ook toegelicht welke resultaten er wel meer vertellen over de gezondheid van je digitale inspanningen.

Lees meer

Google Analytics User Conference 2016

Digital Analytics

Gisteren ging in Brussel de Google Analytics User Conference door. Er kwamen tal van sprekers over heel uiteenlopende onderwerpen. Het was niet mogelijk om het volledige programma te volgen want er waren in de namiddag maar liefst 3 zalen. We verdeelden ons en gingen kijken naar verschillende sprekers. Hieronder kan je de mini-verslagjes lezen waarmee we terug kwamen.

Lees meer

Is je website gebruiksvriendelijk? Vraag het aan de gebruiker!

Customer Centric Digitale Optimalisatie Digital Analytics

In mijn vorige post beschreef ik al dat het succes van je website ligt in het constant evalueren & optimaliseren van je pagina’s.

Want we willen allemaal een website die goed scoort in Google, nieuwe leads genereert of zorgt voor de nodige conversies.
De sleutel tot succes is een gebruiksvriendelijke website.

Lees meer

Google's nieuwste innovaties voor AdWords en Analytics

Digitale Optimalisatie Digital Analytics

Met Google I/O vorige week en de Google Performance Summit is Google momenteel een van de heetste onderwerpen aan de koffiemachine bij Invisible Puppy. Daarom ook dat we met enkele puppies gisterenavond de Google Ads & Analytics Innovations Keynote met veel aandacht (en koffie) gevolgd hebben.

Lees meer

17 SEO tools die ik elke dag gebruik

SEO Digital Analytics

Ik beken: SEO-audits zijn één van mijn favoriete bezigheden.

Normale mensen zullen het uitpluizen van een website en onderzoeken van ieder afzonderlijk onderdeel eerder als vermoeiend en technisch beschouwen.

Lees meer

Een gebruiksvriendelijke website? Optimaliseren die handel!

Digitale Optimalisatie Digital Analytics

Een basiswebsite creëren & online plaatsen vraagt niet zo gek veel energie meer. Maar bij vele bedrijven stopt het eens hij online staat. Er wordt vaak vergeten dat een website ook onderhoud en updates vergt. Je kan een website pas succesvol inzetten als je die ook regelmatig optimaliseert.

Lees meer