Invisible Puppy Blog

7 tips om je online marketing te ondersteunen met cold calls

Digital Sales

We hebben het allemaal wel al eens gehoord of gelezen: cold calling is morsdood, het werkt niet en het wordt vaak gezien als verloren tijd en moeite. Mijn ervaring zegt nochtans iets anders. Cold calls kunnen enorm veel opleveren…zeker om je online marketing te ondersteunen. Sinds 25 mei, met de komst van de GDPR, kunnen we er echter niet zomaar meer op losbellen. Er zijn nu wel degelijk een aantal zaken waar we extra rekening mee moeten houden.

In deze blogpost geef ik je enkele praktische tips mee om zelf aan de slag te gaan met cold calls en zo uiteindelijk meer leads te verkrijgen. 

Lees meer

De kracht van een goed draaiende Sales machine!

Digital Sales Inbound Marketing

Een vlot draaiende sales machine… daar droomt ieder bedrijf van, toch?

Wist je trouwens dat lead generation voor 63% van de bedrijven dé marketinguitdaging is voor 2018. Maar hoe zorg je ervoor dat je die uitdaging ook haalt? Hoe zorg je ervoor dat niet al het werk bij je sales terechtkomt en hij of zij in een burn-out geraakt? Het antwoord kan je wellicht al raden… inderdaad, een goed geoliede sales machine is wat je bedrijf nodig heeft. Als hybride creatie tussen sales en marketing geef ik je in deze blog de verschillende onderdelen mee om je eigen sales machine te kunnen bouwen!

Lees meer

De toekomst van Sales: stop met verkopen en bied toegevoegde waarde!

Customer Centric Customer Journey Digital Sales

Begin 2017 ging ik als Client Service Manager aan de slag bij Invisible Puppy. Met 20 jaar ervaring als sales ging ik die jonge bende marketers eens leren wat verkopen inhield. Al snel had ik echter door dat ik mijn job eigenlijk kwijt was. Het lijkt misschien overdreven maar er zit een grond van waarheid in.

Ik ben gestart in het “pre-internet tijdperk”, toen we als sales nog de mogelijkheid hadden om de klant te informeren en te overtuigen. De periode waarin Sales en Marketing gescheiden waren en er onderling weinig begrip was. De marketer was de creatieveling van de brochures, advertenties en visitekaartjes. Sales, dat waren de gladde jongens. De haaien die dagelijks hun vast aantal prospecten moesten bellen om daarna het land te doorkruisen en op de koffie te gaan.

Maar de tijden zijn veranderd. Bestaat sales dus eigenlijk nog? En indien het nog bestaat, heeft het dan nog zin of is het een overblijfsel uit een ver verleden?

Lees meer