Invisible Puppy Blog

Take it personally: Artificial Intelligence als personalisatietool

Customer Centric Digital Transformation

Artificial Intelligence, ofwel AI, wordt efficiënt ingezet in verschillende industrieën. Niet onlogisch: zo is AI in staat gegevens van klanten en hun gedrag te analyseren en daarop voorspellingen of aanbevelingen te doen. In België maken o.a. Colruyt Group en Proximus gebruik van IBM Watson om slimmer, en vooral persoonlijker, te communiceren met hun doelgroep. In deze blog ontdek je een overzicht van alle personalisatie opportuniteiten die AI kan bieden voor je organisatie.

Lees meer

Wat is Digitale Transformatie en wat is het niet?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Digital Transformation

Digitale transformatie is duidelijk een van dé buzz-concepten van de laatste jaren. We kunnen zelfs stellen dat het in de meeste organisaties vrijwel dagelijkse kost geworden is. Dit blijkt ook uit het 'Worldwide Semi-annual Digital Transformation Spending Guide' rapport1 waarin de prognose wordt gegeven dat organisaties wereldwijd tegen 2022, op jaarbasis, ongeveer 1,97 biljoen Dollar gaan spenderen aan digitale transformatieprojecten. Dat is een samengestelde jaarlijkse groei van 16,7% in de periode 2017-2022. Maar wat is digitale transformatie nu juist? 

Lees meer

Reality Check 2019: Wat is toekomst, wat is relevant?

Digitale Strategie Digital Transformation

De wereld verandert razendsnel. Marketing verandert razendsnel. Als je de aandacht wil trekken, dan moet je het hebben over AI, VR, IoT, blockchain en uiteraard quantum computing. Maar wat heeft er nu écht impact? Hoe moet je vandaag adverteren, content inzetten en technologie gebruiken in een wereld waar mensen radicaal anders kopen? 

Lees meer

Digitale marketing in 2018: welke 7 vragen moet je jezelf stellen?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Digital Transformation

Een digitale marketing aanpak zou, net als je algemene sales en marketingstrategie, een vrij uitgebreid beeld moeten schetsen van hoe je je wil positioneren in de markt en hoe je deze gaat benaderen. Het is zeer belangrijk om daarbij goed te definiëren welke USP je online naar voor wil brengen, laat staan er nog voor te zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terecht komen. Online is de “attention span” van mensen super kort, zelfs korter dan die van een goudvis.  Even stilstaan bij de basics van marketing, en hoe je die online wil overbrengen, is dus van levensbelang.

Lees meer

Zijn we klaar voor voice search in België?

Digitale Optimalisatie Digital Transformation

Als je de film “Her” hebt gezien, dan ken je vast wel het intelligente besturingssysteem “Samantha” dat geïntegreerd kan worden in elk gecomputeriseerd toestel. De film speelt zich af in het jaar 2025, maar vandaag lijken zelflerende spraaksystemen zoals “Samantha” niet zo sciencefiction meer. In 2014 bracht Amazon immers "Amazon Echo" op de markt, een intelligente speaker die gestaag ook naar onze contreien lijkt over te waaien. Maar welke opportuniteiten bieden voice assistants zoals deze nu juist? En zijn wij Belgen daar wel klaar voor?  

Lees meer

B2B communicatiestrategie: Wat moet je weten en hoe zet je het om in een plan?

Digitale Strategie Content Marketing Social Media Digital Transformation Conversie Optimalisatie

De marketingstrategie van een B2B onderneming is niet meteen het meest sexy of opvallende onderwerp. Toch is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie en zouden bedrijven, maar ook marketing- en communicatiebureaus, er meer aandacht aan moeten besteden. Bij Invisible Puppy zijn bijvoorbeeld ongeveer 65% van onze klanten deels of volledig gericht op B2B. Dus alvorens “B2B, phuh, saaaaaaaaai” te roepen, lees je best even deze blog. Het is immers dringend tijd om B2B marketing en communicatie onder de loep te nemen en je in te leiden in de trends & tactics van 2018!

Lees meer

Wat leert het media- en technologiegebruik in Vlaanderen ons anno 2018?

Social Media Digital Transformation

Elk jaar kijken we enorm uit naar de Digimeter van imec. Het is zowat het enige relevante onderzoek over media- en technologiegebruik in Vlaanderen. Van video en radio tot muziek en nieuws, maar ook in het gebruik van devices en verschillende social media: met een bevraging bij maar liefst in 2.300 Vlamingen krijgen we inzicht in hun mediaconsumptie.

Wij doken alvast in de cijfers en bekeken wat dit voor jouw online marketing plannen zou kunnen betekenen in 2018!

Lees meer

Loop niet achterop: de effecten van digitalisering op KMO's

Digital Transformation

‘Ik heb een project in mijn achterhoofd!’ zei Tom toen we elkaar voor het eerst ontmoetten. ‘Zie jij dat zitten om de digitalisering binnen het kmo-landschap in kaart te brengen tijdens een stage van twaalf weken?’ Een vraag waar ik even van moest slikken. Hmm.. een serieuze uitdaging binnen een beperkte tijd... Maar toch: Let’s do this!

En zo gezegd, zo gedaan. In deze blogpost geef ik je alvast een voorsmaakje van de resultaten van dit ambitieuze project. Heb je liever het volledig rapport? Dan kan je deze hier downloaden.

Lees meer

Digitale strategie: start van verandering, maar hoe breng je dit aan?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Digital Transformation

"Digitaal is het nieuwe normaal" zei Peter Hinsen in 2010 al in één van zijn boeken. Als je nog niet bent begonnen met digitale marketing, dan wordt het stilaan tijd dat ook jouw bedrijf de stap zet.

"We moeten digitaal omarmen, ook in onze marketing!" of "We moeten de digitale toer op!" 
Het wordt meestal snel even tussen de soep en de aardappelen gezegd, maar het vergt een zekere mindset die je team, collega’s of overste niet onmiddellijk hebben. De overschakeling naar digitale marketing gebeurt ook niet zomaar van vandaag op morgen. Het idee ‘alles moet digitaal’ wordt dan vaak ook sceptisch onthaald.

Hoe overtuig je nu andere stakeholders om mee te stappen in je digitale verhaal en samen een digitale strategie te ontwikkelen? Hieronder geef ik alvast enkele ideetjes die kunnen werken. Netjes opgesplitst in 2 grote onderdelen & 6 tips. Lees vooral verder!

Lees meer

Augmented en Virtual Reality: Belgische B2B en B2C voorbeelden

Digitale Strategie Digital Transformation

 "Welkom in de wereld van Virtuality! De verzamelnaam voor alles wat te maken heeft met Augmented Reality (AR) tot Virtual Reality (VR) en alles ertussen. En toegegeven, dat gaat over veel meer dan enkel gaming. AR-, VR- en Mixed Reality (MR) technologieën gaan de manier hoe we kennis verwerven, hoe we reizen, en zelfs hoe we onze gezondheid opvolgen, transformeren. Het is dichterbij dan we denken. Maar hoe zit dat eigenlijk in België?

Lees meer