Invisible Puppy Blog

Optimaliseer voor Zoekmachines met Topic Clusters

SEO Digitale Optimalisatie

 

De volgende evolutie in SEO, zo wordt het Topic Cluster Model genoemd. Er zijn tegenwoordig veel evoluties aan de gang in SEO-land. Maar ik geloof dat dit eentje is die al meteen kan ingezet worden om van je contentstructuur een ranking powerhouse te maken. Tijd dus om die Topic Clusters eens grondig onder de loep te nemen.

Lees meer

Digitale marketing in 2018: welke 7 vragen moet je jezelf stellen?

Digitale Strategie Digital Transformation Digitale Optimalisatie

Een digitale marketing aanpak zou, net als je algemene sales en marketingstrategie, een vrij uitgebreid beeld moeten schetsen van hoe je je wil positioneren in de markt en hoe je deze gaat benaderen. Het is zeer belangrijk om daarbij goed te definiëren welke USP je online naar voor wil brengen, laat staan er nog voor te zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terecht komen. Online is de “attention span” van mensen super kort, zelfs korter dan die van een goudvis.  Even stilstaan bij de basics van marketing, en hoe je die online wil overbrengen, is dus van levensbelang.

Lees meer

Zijn we klaar voor voice search in België?

Digital Transformation Digitale Optimalisatie

Als je de film “Her” hebt gezien, dan ken je vast wel het intelligente besturingssysteem “Samantha” dat geïntegreerd kan worden in elk gecomputeriseerd toestel. De film speelt zich af in het jaar 2025, maar vandaag lijken zelflerende spraaksystemen zoals “Samantha” niet zo sciencefiction meer. In 2014 bracht Amazon immers "Amazon Echo" op de markt, een intelligente speaker die gestaag ook naar onze contreien lijkt over te waaien. Maar welke opportuniteiten bieden voice assistants zoals deze nu juist? En zijn wij Belgen daar wel klaar voor?  

Lees meer

De 6 takeaways van het Growth Marketing Forum 2018

Growth Marketing Digitale Optimalisatie

Vrijdag 30 maart 2018. Dè dag waarnaar menig online marketeer uitkeek. Niet verwonderlijk ook, gezien het allereerste Growth Marketing Forum georganiseerd werd. Tal van (internationale) sprekers passeerden er de revue, onder wie ook onze eigen Marketing Technologists Xaveer en Jonas. Benieuwd met welke key takeaways we naar huis gingen? Ik geef je er alvast 6. 

Lees meer

Onderschat de kracht van een website niet

Customer Centric SEO Digitale Optimalisatie

Al in 2011 publiceerde Nielsen Norman Group een artikel dat websitebezoekers na 10 à 20 seconden een webpagina verlaten zodra ze niet vinden wat ze zoeken. Ondertussen is het 2018 en gaat alles nog 10 keer sneller. Stel je bent met een vriendin aan het lunchen, ziet iets op het menu staan maar hebt geen idee wat het kan zijn. Open Google, typ, zoek en BAM! Je weet meteen wat ze bedoelden met naanbrood, linzenhummus, romanesco of wat dan ook. En zo worden nog 40 000 zoekopdrachten per seconde uitgevoerd in Google. De klant is dus geïnformeerd nog voor hij naar jou toekomt of contact opneemt.

Daarom is het essentieel om tijdens alle mogelijke contactpunten met een potentiële klant (of met een fancy Engels woord: 'touchpoints'), een zo goed mogelijk gevoel te creëren en achter te laten. Die contactmomenten met de klant kunnen op allerhande manieren gebeuren. Het beste voorbeeld daarvan? Jouw website. Laat me je vertellen hoe je dat ten volle benut. 

Lees meer

Hoe word ik een Growth Marketing haai?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Growth Marketing

Storm.

Jouw industrie zit in een gigantische storm. Velen zullen verdrinken.
Slechts enkelen zullen overleven.

Haaien zullen triomferen. Zoals ze dat al 450 miljoen jaar doen.
Weet je wat hen zo bijzonder maakt? Ze zijn ALTIJD in beweging.
Sommige soorten gaan letterlijk dood wanneer ze niet blijven zwemmen.

Constant vooruitgaan, proberen, testen, leren én winnen. 
Net daarom zijn ze de heersers van de zee. Al miljoenen jaren.

Growth marketing kan je in jouw storm helpen. Ik vertel je graag meer.

Lees meer

5 stappen om meer winst maken met je website

Conversie Optimalisatie Digitale Optimalisatie Digitale Strategie

Als jij mij € 100 geeft, dan krijg je van mij € 300. Als je mij € 1.000 geeft, krijg je van mij € 3.000. En als je me daarna € 10.000 geeft, dan heb je goed begrepen dat je je investeringsbudget moet blijven verhogen om meer winst te behalen. En toch staat er in je begroting een vast bedrag voor je website en je (online) marketing. Dit vaak uit angst om € 100 te geven en maar € 50 terug te krijgen. Het zal je maar overkomen. Of overkomt het jou al?

Je hebt waarschijnlijk een mooi bedrag neergeteld voor je website. Je doet er alles aan om mensen naar je website te krijgen met betaalde advertenties in Google of acties op Facebook. Maar weet jij of elke € 100 die je daar aan uitgeeft je € 300 opbrengt of maar € 50? Of denk je zoals velen dat je niet kunt weten hoeveel het opbrengt, omdat je niets verkoopt op je website. Dan is het tijd voor actie! En wel met deze 5 stappen om meer winst te maken met je website.

Lees meer

Wanneer je doelgroep privé gaat: van social media naar social messaging

Social Media Digitale Optimalisatie

Bekijk (fake) news, kattenfoto's, babyfoto's en foto's van dinertjes en brunches, check je in op locaties, tag vrienden in memes, voel jezelf "relaxed" in een bericht, like, deel, tweet, geef een hartje, check de notificaties, lach bij de GIF, interesseer je voor het event WK Schnitzel Gooien, scroll terug naar die ene leuke video, rol de ogen bij de comments van HLN, reageer met een boze emoji, haal de popcorn erbij... Op allerhande social media worden we continu bestookt met prikkels van onze vriendenkring en nieuwspagina's.

Interessante posts verdwijnen à la minute in de vergetelheid terwijl de ene na de andere quote van een oranje president met een raar uitziend kapsel social media domineren. Het enige wat ik echter wil doen is in contact blijven met mijn vrienden en op de hoogte blijven van merken die ik echt, maar dan ook écht, leuk vind. Maar nee, ik krijg een overload aan bagger. Elke dag opnieuw. Hetzij organisch, hetzij via een pushmelding. En toegegeven, dat wordt me teveel. 

Dus wat doe ik (zoals vele anderen) als het allemaal teveel wordt?

Juist ja, ik zoek andere platformen op.

En laat me je daarover net meer vertellen.

Lees meer

Tips om je visual identity op social media te verbeteren

Digitale Optimalisatie Content Marketing Social Media

Iedere marketeer die bezig is met social media heeft hopelijk al gerealiseerd dat wanneer je een post plaatst met iets visueel (ongeacht foto, gif, video of infographic) deze veel meer bereik en interacties heeft dan een tekstuele post. Want vandaag is de vraag totaal niet meer of we een foto erbij plaatsen of niet, maar eerder: welke afbeelding nemen we? Hoe kunnen we opvallen?

Mensen worden dagdagelijks overspoeld met visuele parels van diverse bedrijven op social media. Hierdoor krijgen ze een soort filter tijdens het scrollen. Enkel wat leuk en vernieuwend is en interesse wekt, telt. En dat kan natuurlijk een nachtmerrie zijn voor bedrijven. Want hoewel er vele uren en enorme budgetten worden gespendeerd aan een offline huisstijlgids, ontbreken die richtlijnen vaak op digitaal vlak - en al zeker op social media. 

Dus hoe zorg je dat je je visueel social media op punt kan zetten? Enkele tips!

Lees meer

Digitale strategie: start van verandering, maar hoe breng je dit aan?

Digitale Strategie Digital Transformation Digitale Optimalisatie

"Digitaal is het nieuwe normaal" zei Peter Hinsen in 2010 al in één van zijn boeken. Als je nog niet bent begonnen met digitale marketing, dan wordt het stilaan tijd dat ook jouw bedrijf de stap zet.

"We moeten digitaal omarmen, ook in onze marketing!" of "We moeten de digitale toer op!" 
Het wordt meestal snel even tussen de soep en de aardappelen gezegd, maar het vergt een zekere mindset die je team, collega’s of overste niet onmiddellijk hebben. De overschakeling naar digitale marketing gebeurt ook niet zomaar van vandaag op morgen. Het idee ‘alles moet digitaal’ wordt dan vaak ook sceptisch onthaald.

Hoe overtuig je nu andere stakeholders om mee te stappen in je digitale verhaal en samen een digitale strategie te ontwikkelen? Hieronder geef ik alvast enkele ideetjes die kunnen werken. Netjes opgesplitst in 2 grote onderdelen & 6 tips. Lees vooral verder!

Lees meer