Invisible Puppy Blog

Meet je website verkeer in 1-2-3 [UTM Tracking Template]

Digitale Optimalisatie Digital Analytics

Social media advertenties hier, nieuwsbrieven daar. Oh, en laat me alsjeblieft Google Ads niet vergeten. Stuk voor stuk zijn het kanalen die voor flink wat website verkeer kunnen zorgen. Maar heb je eigenlijk wel zicht op de kanalen en campagnes die jou de meest (of minst) kwalitatieve clicks opleveren? UTM tracking biedt antwoord! Laat me je het principe uitleggen met een handige UTM tracking template. Ik beloof dat ik het simpel houd.

Lees meer

Google Data Studio: wat, waarom en hoe?

Digitale Optimalisatie

Je hebt het wellicht al meegemaakt: je krijgt een zeer specifieke vraag omtrent een afgelopen social media campagne waar snel een antwoord wordt op verwacht. Zou je het dan niet handig vinden dat je met één klik een dashboard laat verschijnen zonder dat je in Facebook en Google Analytics de data zelf moet gaan doorpluizen? Wel, dat vind ik ook.

Daarom licht ik kort toe waarom je met Google Data Studio vandaag nog aan de slag moet en hoe je eraan begint.

Lees meer

Hoe succesvol converteren met adverteren via social media?

Digitale Optimalisatie Social Media

Yes! Je fan heeft het product van zijn dromen gevonden. Jij lacht - achter je computer met je vingertoppen op elkaar gedrukt. ""En dat allemaal door mij!" In een ideaal scenario weliswaar, want we moeten het nu eenmaal toegeven: digitaal onkruid groeit op zowat elk online platform en hongerige marketeers dringen zich op. "Hé, gij daar! Klik op mijn advertentie! Allez, klikken!" En dan blijft de hamvraag natuurlijk: hoe zorg je dat vooral jouw social media advertenties converteren?

Lees meer

Aan de slag met YouTube SEO in 2019: waarop moet je letten?

Digitale Optimalisatie SEO Social Media

Hoera! YouTube is de tweede grootste en belangrijkste zoekmachine naast Google. Dubbel hoera zelfs, want het is met 81% ook het populairste social medium van 2019. Toch wordt het kanaal vaak overgeslagen wanneer het marketingbudget verdeeld wordt. Die ene video die je twee jaar geleden van Facebook plukte en uit gemak deelde op YouTube, haalde toch geen kijkers. Doodzonde eigenlijk, want video marketing viert al jaren hoogtijden en er zijn echt wel een pak trucs voorhanden om op YouTube te scoren. Eén daarvan is zoekmachineoptimalisatie, ofwel SEO. Maar hoe optimaliseer je nu eigenlijk je YouTube SEO in 2019?

Lees meer

Wat is Digitale Transformatie en wat is het niet?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Digital Transformation

Digitale transformatie is duidelijk een van dé buzz-concepten van de laatste jaren. We kunnen zelfs stellen dat het in de meeste organisaties vrijwel dagelijkse kost geworden is. Dit blijkt ook uit het 'Worldwide Semi-annual Digital Transformation Spending Guide' rapport1 waarin de prognose wordt gegeven dat organisaties wereldwijd tegen 2022, op jaarbasis, ongeveer 1,97 biljoen Dollar gaan spenderen aan digitale transformatieprojecten. Dat is een samengestelde jaarlijkse groei van 16,7% in de periode 2017-2022. Maar wat is digitale transformatie nu juist? 

Lees meer

Optimaliseer voor Zoekmachines met Topic Clusters

Digitale Optimalisatie SEO

 

De volgende evolutie in SEO, zo wordt het Topic Cluster Model genoemd. Er zijn tegenwoordig veel evoluties aan de gang in SEO-land. Maar ik geloof dat dit eentje is die al meteen kan ingezet worden om van je contentstructuur een ranking powerhouse te maken. Tijd dus om die Topic Clusters eens grondig onder de loep te nemen.

Lees meer

Zijn we klaar voor voice search in België?

Digitale Optimalisatie Digital Transformation

Als je de film “Her” hebt gezien, dan ken je vast wel het intelligente besturingssysteem “Samantha” dat geïntegreerd kan worden in elk gecomputeriseerd toestel. De film speelt zich af in het jaar 2025, maar vandaag lijken zelflerende spraaksystemen zoals “Samantha” niet zo sciencefiction meer. In 2014 bracht Amazon immers "Amazon Echo" op de markt, een intelligente speaker die gestaag ook naar onze contreien lijkt over te waaien. Maar welke opportuniteiten bieden voice assistants zoals deze nu juist? En zijn wij Belgen daar wel klaar voor?  

Lees meer

De 6 takeaways van het Growth Marketing Forum 2018

Digitale Optimalisatie Growth Marketing

Vrijdag 30 maart 2018. Dè dag waarnaar menig online marketeer uitkeek. Niet verwonderlijk ook, gezien het allereerste Growth Marketing Forum georganiseerd werd. Tal van (internationale) sprekers passeerden er de revue, onder wie ook onze eigen Marketing Technologists Xaveer en Jonas. Benieuwd met welke key takeaways we naar huis gingen? Ik geef je er alvast 6. 

Lees meer

Onderschat de kracht van een website niet

Customer Centric Digitale Optimalisatie SEO

Al in 2011 publiceerde Nielsen Norman Group een artikel dat websitebezoekers na 10 à 20 seconden een webpagina verlaten zodra ze niet vinden wat ze zoeken. Ondertussen is het 2018 en gaat alles nog 10 keer sneller. Stel je bent met een vriendin aan het lunchen, ziet iets op het menu staan maar hebt geen idee wat het kan zijn. Open Google, typ, zoek en BAM! Je weet meteen wat ze bedoelden met naanbrood, linzenhummus, romanesco of wat dan ook. En zo worden nog 40 000 zoekopdrachten per seconde uitgevoerd in Google. De klant is dus geïnformeerd nog voor hij naar jou toekomt of contact opneemt.

Daarom is het essentieel om tijdens alle mogelijke contactpunten met een potentiële klant (of met een fancy Engels woord: 'touchpoints'), een zo goed mogelijk gevoel te creëren en achter te laten. Die contactmomenten met de klant kunnen op allerhande manieren gebeuren. Het beste voorbeeld daarvan? Jouw website. Laat me je vertellen hoe je dat ten volle benut. 

Lees meer

Hoe word ik een Growth Marketing haai?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Growth Marketing

Storm.

Jouw industrie zit in een gigantische storm. Velen zullen verdrinken.
Slechts enkelen zullen overleven.

Haaien zullen triomferen. Zoals ze dat al 450 miljoen jaar doen.
Weet je wat hen zo bijzonder maakt? Ze zijn ALTIJD in beweging.
Sommige soorten gaan letterlijk dood wanneer ze niet blijven zwemmen.

Constant vooruitgaan, proberen, testen, leren én winnen. 
Net daarom zijn ze de heersers van de zee. Al miljoenen jaren.

Growth marketing kan je in jouw storm helpen. Ik vertel je graag meer.

Lees meer