Invisible Puppy Blog

YouTube ads voor beginners: hoe adverteren op Youtube?

Digitale Strategie Content Marketing Online Adverteren

Als lineaire TV dood is dan is YouTube springlevend. De nummers van YouTube liegen er niet om. Het is de tweede grootste zoekmachine na Google met gemiddeld 1,9 miljard actieve gebruikers. 50 miljoen van hun gebruikers zijn content creators die dagelijks gemiddeld 576.000 uur video’s uploaden. Met andere woorden: YouTube is gigantisch!

Ben je al overtuigd? In deze blog vertel ik je waarom YouTube een sterk medium kan zijn voor je advertenties en welke type ads je kan inzetten. 

Lees meer

Wat is Digitale Transformatie en wat is het niet?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Digital Transformation

Digitale transformatie is duidelijk een van dé buzz-concepten van de laatste jaren. We kunnen zelfs stellen dat het in de meeste organisaties vrijwel dagelijkse kost geworden is. Dit blijkt ook uit het 'Worldwide Semi-annual Digital Transformation Spending Guide' rapport1 waarin de prognose wordt gegeven dat organisaties wereldwijd tegen 2022, op jaarbasis, ongeveer 1,97 biljoen Dollar gaan spenderen aan digitale transformatieprojecten. Dat is een samengestelde jaarlijkse groei van 16,7% in de periode 2017-2022. Maar wat is digitale transformatie nu juist? 

Lees meer

Reality Check 2019: Wat is toekomst, wat is relevant?

Digitale Strategie Digital Transformation

De wereld verandert razendsnel. Marketing verandert razendsnel. Als je de aandacht wil trekken, dan moet je het hebben over AI, VR, IoT, blockchain en uiteraard quantum computing. Maar wat heeft er nu écht impact? Hoe moet je vandaag adverteren, content inzetten en technologie gebruiken in een wereld waar mensen radicaal anders kopen? 

Lees meer

Digitale marketing in 2019: welke 7 vragen moet je jezelf stellen?

Digitale Strategie Digital Transformation

Een digitale marketing aanpak zou, net als je algemene sales en marketingstrategie, een vrij uitgebreid beeld moeten schetsen van hoe je je wil positioneren in de markt en hoe je deze gaat benaderen. Het is zeer belangrijk om daarbij goed te definiëren welke USP je online naar voor wil brengen, laat staan er nog voor te zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terecht komen. Even stilstaan bij de basics van marketing, en hoe je die online wil overbrengen, is dus van levensbelang.

Lees meer

B2B communicatiestrategie: Wat moet je weten en hoe zet je het om in een plan?

Digitale Strategie Content Marketing Social Media Digital Transformation Conversie Optimalisatie

De marketingstrategie van een B2B onderneming is niet meteen het meest sexy of opvallende onderwerp. Toch is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie en zouden bedrijven, maar ook marketing- en communicatiebureaus, er meer aandacht aan moeten besteden. Bij Invisible Puppy zijn bijvoorbeeld ongeveer 65% van onze klanten deels of volledig gericht op B2B. Dus alvorens “B2B, phuh, saaaaaaaaai” te roepen, lees je best even deze blog. Het is immers dringend tijd om B2B marketing en communicatie onder de loep te nemen en je in te leiden in de trends & tactics van 2018!

Lees meer

Hoe word ik een Growth Marketing haai?

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Growth Marketing

Storm.

Jouw industrie zit in een gigantische storm. Velen zullen verdrinken.
Slechts enkelen zullen overleven.

Haaien zullen triomferen. Zoals ze dat al 450 miljoen jaar doen.
Weet je wat hen zo bijzonder maakt? Ze zijn ALTIJD in beweging.
Sommige soorten gaan letterlijk dood wanneer ze niet blijven zwemmen.

Constant vooruitgaan, proberen, testen, leren én winnen. 
Net daarom zijn ze de heersers van de zee. Al miljoenen jaren.

Growth marketing kan je in jouw storm helpen. Ik vertel je graag meer.

Lees meer

5 stappen om meer winst maken met je website

Digitale Strategie Digitale Optimalisatie Conversie Optimalisatie

Als jij mij € 10 geeft, dan krijg je van mij € 30. Als je mij € 1.00 geeft, krijg je van mij € 3.00. En als je me daarna € 1.000 geeft, dan heb je goed begrepen dat je je investeringsbudget moet blijven verhogen om meer winst te behalen. En toch staat er in je begroting een vast bedrag voor je website en je (online) marketing. Dit vaak uit angst om € 100 te geven en maar € 50 terug te krijgen. Het zal je maar overkomen. Of overkomt het jou al? Dan is het tijd voor actie! En wel met deze 5 stappen om meer winst te maken met je website.

Lees meer

Grote fouten die KMO's maken - De Adwords Editie

Digitale Strategie Conversie Optimalisatie Online Adverteren

Dag digitale vriendjes en vriendinnetjes, hier ben ik opnieuw met een stukje geschreven online advertising wijsheid. Ditmaal vertel ik jullie waar je op moeten letten in je Adwords verhaal. Tegenwoordig beginnen immers steeds meer ondernemers op eigen houtje te proeven van online adverteren & Adwords. ‘Hoera!’ zeg ik dan, want er is niets waar ik blijer van word dan de digitale evolutie. Binaire high five!

Maar als je beslist zelf je AdWords te beheren, die je als digitale durver zelf in je marketingstrategie hebt geslingerd, dan maak je mogelijks enkele beginnersfouten. Fouten die je resultaten hevig kunnen beïnvloeden. Fouten die je met andere woorden geld en ranking kunnen kosten. Daarom geef ik je 8 veelvoorkomende fouten mee en hoe je ze kan voorkomen!

Lees meer

Hoe haal je het meeste uit digitale touchpoints? Het hoe, wat en waarom van online raakpunten

Digitale Strategie Content Marketing

Dagelijks komen we met een pak merken in aanraking. Van 's ochtends tot 's avonds sluipt marketing op een vaak onopvallende manier onze hoofden en huiskamers binnen. Bewust of onbewust beïnvloeden deze off- en online raakpunten of touchpoints ieders merkperceptie en koopgedrag. 

Consumenten hebben al langer een ontelbaar aantal mogelijkheden om producten te vinden en te kopen. Maar welke zijn de touchpoints waarop je als bedrijf vandaag de dag sterk moet inzetten? Werken offline touchpoints nog wel? En hoe maak je de brug tussen die off- en online touchpoints?

Graag neem ik jullie in deze blogpost mee op de weg van het hoe, wat en waarom van digitale touchpoints.

Lees meer

Succes in digitale marketing? Begrijp je klanten! (met digitale strategie template)

Customer Journey Digitale Strategie Customer Centric

Je besteedt elke week enorme hoeveelheden tijd aan het creëren van content, het plaatsen van sociale updates en het bijwerken en verbeteren van je website. En dus denk je dat je jouw klanten kent. Perfect! 

Het enige probleem is dat je weinig interactie krijgt...

Klinkt dit bekend?

Lees meer