Invisible Puppy Blog

Hoe overwin je de battle van de inbox?

Email Marketing Conversie Optimalisatie

De laatste jaren evolueert e-mail marketing steeds meer naar subscriber-centricity. Merken focussen op het verzenden van relevante, dynamische, interessante e-mails en beschouwen de customer journey als de focus binnen hun e-mail marketing strategie. Ze maken gebruik van personalisatie als hoofdcomponent voor het creëren van meer betrokken e-mail ervaringen – de e-mails die minder aanvoelen alsof ze verstuurd zijn door een robot, maar door een vriend. 

Maar als iedereen gebruik maakt van deze methode, hoe kan je nog de 'battle van de inbox' winnen? Hoe maak je nog het verschil? 

Lees meer

6 email design tips om je conversies te boosten

Email Marketing

Email is not dead. Integendeel zelfs, de kracht van email marketing is groter dan ooit tevoren. Email levert namelijk een 4x zo hoge ROI1 op in vergelijking met social media, paid advertising en direct mailing. Zo levert elke euro die je besteed aan email marketing je gemiddeld zo’n 38 euro op 2, niet verkeerd toch?

Maar om je klanten en prospecten te doen converteren moeten je e-mails natuurlijk wel overtuigend genoeg zijn. Toch wel een belangrijke maar. Zeker nu we gemiddeld zo’n 122 emails per dag 3 ontvangen in onze, al overvolle mailboxen. Dus hoe kan je ervoor zorgen dat jouw emails opvallen en lezers ervan overtuigen om over te gaan tot aankoop? Een sterk en uniek email design. Ik geef je alvast enkele tips hoe je het design van jouw emails kunt verbeteren om je conversies te doen stijgen.

Lees meer

Email marketing: het belang van segmenteren

Customer Centric Email Marketing

Soms hoor je wel eens dat e-mail passé is. Dat email marketing niet meer werkt. Maar niets is minder waar. Vraag maar eens na hoeveel mensen in jouw netwerk een of meer mailboxen hebben. Het gebruiken van email marketing is dus nog steeds relevant; iedereen kent het en gebruikt het.

Hetzelfde mailtje naar alle contacten uit je lijst sturen is echter hetzelfde als de radio aan zetten en denken dat iedereen het liedje graag zal horen. Bij sommigen zal dat inderdaad zo zijn, anderen schakelen over naar een ander kanaal. Die ben je dus kwijt. Vandaar dat je een goede email strategie nodig hebt. Eentje waarin je segmenteert

Maar wat voor een beest is dat nu juist, dat 'segmenteren'?

Lees meer

Word een emailmarketing Pro in 6 stappen.

Email Marketing

Deze week geen blogpost met 10.000 woorden, wel 6 concrete stappen.
Emailmarketing is één van de meest efficiënte en tegelijkertijd zwaarst ondergewaardeerde kanalen uit de marketing trukendoos.

Waarom worden er dan toch zoveel slappe marketing emails verstuurd? Ik begrijp het niet.
Terwijl een goed getimede email over onderwerpen die me interesseren zo geniaal zijn.

Lees meer

Content marketing: 3 keer anders bekeken

Digitale Strategie Content Marketing Email Marketing

Deze week vond DCMC 2016, ofwel het Digitaal Content Marketing Congres, plaats dat georganiseerd werd door Mediaforta#DCMC2016 was een 100% online event: Je kon de sprekers gratis volgen via een webstream op je computer of mobiel apparaat. Ideaal dus om van op het werk (of thuis vanuit je luie zetel) de presentaties te volgen. Als extraatje kon je ook na elke presentatie (van max. 20 minuten) vragen stellen aan de spreker via een live web chat. In het Engels uiteraard.

Lees meer

Marketing Automation: Spammen voor gevorderden?

Marketing Automation Inbound Marketing Email Marketing

"We bouwen een nurture track en sturen 10 e-mails waarin we onze producten en services promoten"  of, mijn favoriet, “We laten de bezoeker een 5 pagina's lange whitepaper downloaden en sturen hem nadien 7 follow up mails”.  Zucht. Zo werkt marketing automation dus niet. Maar hoe werkt het dan wel?

Lees meer