Invisible Puppy Blog

De kracht van een goed draaiende Sales machine!

Digital Sales Inbound Marketing

Een vlot draaiende sales machine… daar droomt ieder bedrijf van, toch?

Wist je trouwens dat lead generation voor 63% van de bedrijven dé marketinguitdaging is voor 2018. Maar hoe zorg je ervoor dat je die uitdaging ook haalt? Hoe zorg je ervoor dat niet al het werk bij je sales terechtkomt en hij of zij in een burn-out geraakt? Het antwoord kan je wellicht al raden… inderdaad, een goed geoliede sales machine is wat je bedrijf nodig heeft. Als hybride creatie tussen sales en marketing geef ik je in deze blog de verschillende onderdelen mee om je eigen sales machine te kunnen bouwen!

Lees meer

19 creatieve blogpost types, waarover je kan schrijven!

Content Marketing Inbound Marketing

Deze week was het mijn beurt om in mijn pen te kruipen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet meteen stond te springen om een blogpost neer te schrijven - de Gouden Uil is echt wel een ver-van-mijn-bed-show en ik dank steeds mijn lieve collega’s om de kemels van dt-fouten te corrigeren - maar het is niet omdat er geen schrijfcarrière voor mij is weggelegd dat ik jullie geen interessante post kan meegeven. Maar dan start ook meteen mijn grootste uitdaging die steeds begint met diezelfde vraag: “Waar moet ik nu weer over schrijven?”

Lees meer

Micro Moments: Begrijp, pas toe en win

Conversie Optimalisatie Content Marketing Customer Journey Inbound Marketing Mobiele Strategie

Heb je een momentje voor mij?  Een vraag die ik je stel, maar een vraag die vele bedrijven ook aan prospecten stellen. Ieder merk wil dat hun klanten en leads wat tijd voor hen vrijmaken. Maar deze lieve mensen vullen hun momentjes liever zelf in. Ze gaan op zoek naar informatie wanneer ze dat zelf willen. En steeds vaker met hun smartphone in de hand.

Lees meer

Een blog hebben: is dat nog van deze tijd?

Content Marketing Inbound Marketing

Klanten vragen mij wel eens of een blog hebben nog van deze tijd is. Mijn standaard antwoord? Nee, helemaal niet!

Tijdens mijn speaking slot op ons evenement Twenty Thoughts Before Noon ging ik hier dieper op in.

Benieuwd naar wat ik toen allemaal vertelde?

Bekijk het filmpje en de presentatie in deze blogpost.

Lees meer

Gamification: De power-up voor jouw digitale marketing?

Customer Centric Digitale Strategie Inbound Marketing

It’s a me, gamification!

Heb je ook al eens het mini-vreugdemomentje ervaren toen je als eerste Waze-gebruiker een file of ongeval kon melden? Heb je gisteren de trap genomen in plaats van de lift omdat jouw Fitbit nog niet het minimum beoogde aantal stappen aangaf? Of heb je jouw LinkedIn profiel destijds volledig aangevuld om toch maar op “100% completed” te kunnen staan? Welkom in de wondere wereld van gamification.

Lees meer

Digitale marketing vs. traditionele marketing: zijn ze wel zo verschillend?

Digitale Strategie Inbound Marketing Digital Transformation


Doorheen de jaren is marketingcommunicatie geëvolueerd van eenrichtingsverkeer naar een conversatie tussen bedrijf (of product) en consument. Digitaal heeft hierin een grote rol gespeeld.

Lees meer

Hoe selecteer je een marketing automation platform?

Marketing Automation Inbound Marketing Digitale Strategie

De selectie van een Marketing Automation platform (MAP) is niet iets dat je zomaar maakt. Als je er weinig ervaring mee hebt, typische voorbeelden van automation platformen zijn Eloqua, Pardot, Hubspot, Marketo, IBM Marketing Cloud, Actito, enz. 

Dit type van platformen heeft vaak een grote impact op de organisatie in al zijn facetten. De manier waarop een marketing team of departement werkt, zich organiseert en hoe het samenwerkt met andere teams, om er enkele te noemen. Niet te vermelden dat er meestal een stevig prijskaartje aan vasthangt. Het goed onderbouwen van je keuze is dus van groot belang. Het zorgt ervoor dat je jezelf niet steeds de vraag moet stellen: hebben we wel het juiste platform gekozen?

Lees meer

Puppy's Recap: Onze beste blogposts van 2016

Content Marketing Customer Centric SEO Inbound Marketing Marketing Automation

Begin 2016 kropen enkele Puppy’s in een kot om na te denken hoe we meer bezoekers naar onze website konden sturen. "Bloggen!" klonk het. Goed idee uiteraard maar bloggen vereist een zekere organisatie en discipline om elke week opnieuw interessante content aan te maken. Tijdens een grondige interne content marketingoefening bepaalden we wat onze doelstellingen zijn, wie onze doelgroep is, waar ze wakker van liggen en maakten we een kick-ass editorial calendar op. Een editoria...wat? Juist. Een gestructureerd overzicht van welke content door wie wanneer wordt geschreven en op welke social mediakanalen wordt verspreid voor een maximaal bereik.

Lees meer

Marketing Technologie: de creativiteit is dood, lang leve de creativiteit

Marketing Automation Content Marketing Inbound Marketing

Creativiteit is vaak de spil van succesvolle marketing, maar is niet iets dat je aankoopt of implementeert. Het vraagt doorzettingsvermogen, energie en continue investering…zeker in deze digitale wereld.

Lees meer

7 essentiële vragen over een editorial calendar die iedereen zich moet stellen

Content Marketing Inbound Marketing

 
Elk zichzelf respecterend bedrijf dat bezig is met moderne online marketing is overtuigd van het belang van content marketing, het maken van een content marketing plan, en het online beschikbaar stellen van content.

Lees meer