Invisible Puppy Blog

Marketing Automation implementeren voor grote bedrijven

Marketing Automation Digitale Strategie

Dit is de derde opéénvolgende blogpost in onze marketing automation serie

1. Wat is Marketing Automation?
2. Hoe selecteer ik een Marketing Automation Platform?
3. Hoe implementeer ik Marketing Automation in grote bedrijven. 

Goed, je weet wat marketing automation software is! Samen met je marketing team en organisatie heb je een volledige selectieprocedure doorlopen. Het automation platform werd geselecteerd, de licenties besproken en dan ga je er vol goede moed tegenaan. Maar dan komt de vraag: “hoe pak je de marketing automation ‘roll out’ het beste aan?”

Lees meer

Hoe selecteer je een marketing automation platform?

Marketing Automation Inbound Marketing Digitale Strategie

De selectie van een Marketing Automation platform (MAP) is niet iets dat je zomaar maakt. Als je er weinig ervaring mee hebt, typische voorbeelden van automation platformen zijn Eloqua, Pardot, Hubspot, Marketo, IBM Marketing Cloud, Actito, enz. 

Dit type van platformen heeft vaak een grote impact op de organisatie in al zijn facetten. De manier waarop een marketing team of departement werkt, zich organiseert en hoe het samenwerkt met andere teams, om er enkele te noemen. Niet te vermelden dat er meestal een stevig prijskaartje aan vasthangt. Het goed onderbouwen van je keuze is dus van groot belang. Het zorgt ervoor dat je jezelf niet steeds de vraag moet stellen: hebben we wel het juiste platform gekozen?

Lees meer

Puppy's Recap: Onze beste blogposts van 2016

Content Marketing Customer Centric SEO Inbound Marketing Marketing Automation

Begin 2016 kropen enkele Puppy’s in een kot om na te denken hoe we meer bezoekers naar onze website konden sturen. "Bloggen!" klonk het. Goed idee uiteraard maar bloggen vereist een zekere organisatie en discipline om elke week opnieuw interessante content aan te maken. Tijdens een grondige interne content marketingoefening bepaalden we wat onze doelstellingen zijn, wie onze doelgroep is, waar ze wakker van liggen en maakten we een kick-ass editorial calendar op. Een editoria...wat? Juist. Een gestructureerd overzicht van welke content door wie wanneer wordt geschreven en op welke social mediakanalen wordt verspreid voor een maximaal bereik.

Lees meer

Marketing Technologie: de creativiteit is dood, lang leve de creativiteit

Marketing Automation Content Marketing Inbound Marketing

Creativiteit is vaak de spil van succesvolle marketing, maar is niet iets dat je aankoopt of implementeert. Het vraagt doorzettingsvermogen, energie en continue investering…zeker in deze digitale wereld.

Lees meer

Marketing Automation: Spammen voor gevorderden?

Marketing Automation Email Marketing Inbound Marketing

“We bouwen een nurture track en sturen 10 e-mails waarin we onze producten en services promoten" 
“We laten de bezoeker een 5 pagina's lange whitepaper downloaden en sturen hem nadien 7 follow up mails”

Zucht. Zo werkt marketing automation dus niet. 

Lees meer

Video: Marketing Automation in 5 minuten

Marketing Automation Inbound Marketing

Deze Puppy Mini Webinar gaat over Marketing Automation. In 5 minuten geeft Jonas Verhaeghe een antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is Marketing Automation?
  • Waarom Marketing Automation?
  • Hoe starten met Marketing Automation? 
Lees meer

Wat zijn de nieuwe taken van moderne verkopers in een digitale wereld?

Marketing Automation Content Marketing Customer Journey

De digitale evolutie van de laatste jaren heeft de manier waarop bedrijven aan zaken doen drastisch veranderd. Wanneer ik praat met ondernemers en leidinggevenden, is er niet altijd een goed begrip over hoeveel verandering er is en welke impact die verandering heeft op hun business. De rol van verkopers is drastisch aan het veranderen en verkopers die de shift niet maken zijn vogels voor de kat.

Lees meer

Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation Digital Analytics Inbound Marketing


Van alle verschillende types van marketing technologieën die er momenteel bestaan, is Marketing Automation (MA) één van de meest besproken van 2015 in het Belgische marketinglandschap. Dat deze trend zich in 2016 gaat verderzetten, is een ’no brainer’. Bovendien is Marketing Automation ‘mainstream’ gegaan. Daarmee bedoel ik dat de meeste bedrijven en organisaties er interesse in tonen of volop aan het implementeren zijn.

Lees meer

Organizing for the Digital Customer Journey

Customer Journey Digitale Strategie Marketing Automation Content Marketing Digitale Optimalisatie

Organizations in B2B and B2C increasingly need to organize for the digital customer journey.

Lees meer