Invisible Puppy Blog

Google Tag Manager: wat, waarom en hoe?

Marketing Automation Digital Analytics Conversie Optimalisatie

Tags zijn tegenwoordig niet meer weg te denken bij websites. Facebook, Linkedin, Hotjar, Google Analytics en noem maar op, willen allemaal toegang tot je website om gegevens te kunnen tracken. Maar een veelvoud aan deze tags kan de performance van je website vertragen. Daarnaast is het vaak moeilijk nog een overzicht te bewaren welke tags actief zijn op uw website. Google Tag Manager biedt hier een oplossing voor.

Lees meer

Een marketing automation platform implementeren: een stappenplan

Marketing Automation

De kogel is door de kerk: de keuze voor je marketing automation platform is gevallen! Vanuit je business objectieven heb je de vereiste functionaliteiten van je  marketing automation platform bepaald. Er opent zich een wereld aan nieuwe mogelijkheden om je marketing efficiënter en meer gepersonaliseerd te maken. Je kan niet wachten om al die nieuwe toeters en bellen uit te proberen. Maar hoe begin je aan de implementatie van je marketing automation platform?

Lees meer

Marketing Automation implementeren voor grote bedrijven

Digitale Strategie Marketing Automation

Dit is de derde opéénvolgende blogpost in onze marketing automation serie

1. Wat is Marketing Automation?
2. Hoe selecteer ik een Marketing Automation Platform?
3. Hoe implementeer ik Marketing Automation in grote bedrijven. 

Goed, je weet wat marketing automation software is! Samen met je marketing team en organisatie heb je een volledige selectieprocedure doorlopen. Het automation platform werd geselecteerd, de licenties besproken en dan ga je er vol goede moed tegenaan. Maar dan komt de vraag: “hoe pak je de marketing automation ‘roll out’ het beste aan?”

Lees meer

Hoe selecteer je een marketing automation platform?

Digitale Strategie Marketing Automation Inbound Marketing

De selectie van een Marketing Automation platform (MAP) zoals Eloqua, Pardot, Hubspot, Marketo en dergelijke meer, is niet iets dat je zomaar maakt. Dit type van platformen heeft vaak een grote impact op de organisatie in al zijn facetten. De manier waarop een marketing team of departement werkt, zich organiseert en hoe het samenwerkt met andere teams, om er enkele te noemen. Niet te vermelden dat er meestal een stevig prijskaartje aan vasthangt. Het goed onderbouwen van je keuze is dus van groot belang.

Het zorgt ervoor dat je jezelf niet steeds de vraag moet stellen: hebben we wel het juiste platform gekozen?

Lees meer

Marketing Technologie: de creativiteit is dood, lang leve de creativiteit

Marketing Automation Content Marketing Inbound Marketing

Creativiteit is vaak de spil van succesvolle marketing, maar is niet iets dat je aankoopt of implementeert. Het vraagt doorzettingsvermogen, energie en continue investering…zeker in deze digitale wereld.

Lees meer

Marketing Automation: Spammen voor gevorderden?

Marketing Automation Inbound Marketing Email Marketing

"We bouwen een nurture track en sturen 10 e-mails waarin we onze producten en services promoten"  of, mijn favoriet, “We laten de bezoeker een 5 pagina's lange whitepaper downloaden en sturen hem nadien 7 follow up mails”.  Zucht. Zo werkt marketing automation dus niet. Maar hoe werkt het dan wel?

Lees meer

Wat zijn de taken van verkopers in een digitale wereld?

Customer Journey Marketing Automation Content Marketing

De digitale evolutie van de laatste jaren heeft de manier waarop bedrijven aan zaken doen drastisch veranderd. Wanneer ik praat met ondernemers en leidinggevenden, is er niet altijd een goed begrip over hoeveel verandering er is en welke impact die verandering heeft op hun business. De rol van verkopers is drastisch aan het veranderen en verkopers die de shift niet maken zijn vogels voor de kat. Sterker nog, de veranderingen zijn zo ingrijpend dat we ons de vraag mogen stellen: Is de job van verkoper aan het verdwijnen? 

Lees meer

Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation Digital Analytics Inbound Marketing

Van alle verschillende types van marketing technologieën die er momenteel bestaan, is Marketing Automation (MA) één van de meest besproken in het Belgische marketinglandschap. Bijgevolg: marketing automation is zowaar mainstream gegaan. Maar wat is marketing automation nu precies? 

Lees meer