Invisible Puppy Blog

YouTube ads voor beginners: hoe adverteren op Youtube?

Digitale Strategie Content Marketing Online Adverteren

Als lineaire TV dood is dan is YouTube springlevend. De nummers van YouTube liegen er niet om. Het is de tweede grootste zoekmachine na Google met gemiddeld 1,9 miljard actieve gebruikers. 50 miljoen van hun gebruikers zijn content creators die dagelijks gemiddeld 576.000 uur video’s uploaden. Met andere woorden: YouTube is gigantisch!

Ben je al overtuigd? In deze blog vertel ik je waarom YouTube een sterk medium kan zijn voor je advertenties en welke type ads je kan inzetten. 

Lees meer

Grote fouten die KMO's maken - De Adwords Editie

Digitale Strategie Conversie Optimalisatie Online Adverteren

Dag digitale vriendjes en vriendinnetjes, hier ben ik opnieuw met een stukje geschreven online advertising wijsheid. Ditmaal vertel ik jullie waar je op moeten letten in je Adwords verhaal. Tegenwoordig beginnen immers steeds meer ondernemers op eigen houtje te proeven van online adverteren & Adwords. ‘Hoera!’ zeg ik dan, want er is niets waar ik blijer van word dan de digitale evolutie. Binaire high five!

Maar als je beslist zelf je AdWords te beheren, die je als digitale durver zelf in je marketingstrategie hebt geslingerd, dan maak je mogelijks enkele beginnersfouten. Fouten die je resultaten hevig kunnen beïnvloeden. Fouten die je met andere woorden geld en ranking kunnen kosten. Daarom geef ik je 8 veelvoorkomende fouten mee en hoe je ze kan voorkomen!

Lees meer

Hoe mobile marketing inzetten voor meer online verkoop?

Customer Journey Customer Centric Social Media Conversie Optimalisatie Online Adverteren

Je hoort het continu in het nieuws: “Online bestedingen in België stijgen met X-aantal %.”

Telkens dat ik dit hoorde, dacht ik meteen: “ja, duh! Het werd verd*mme tijd!”

Online shopping of e-commerce is zeker geen nieuw fenomeen. Wie staat er bijvoorbeeld nog bij stil dat Amazon al in 1995 potten brak met een online bookstore?! Maar zoals dat tegenwoordig gaat met veel vernieuwingen en innovaties loopt België steeds wat achter op de rest van Europa. Maar dat is voer voor een ander blog.

Deze keer wil ik het hebben over hoe mobile marketing het online shopping gedrag kan beïnvloeden en zo tot meer verkoop kan leiden. Is mijn e-shop toegankelijk, hoe spreek ik mijn potentiële klanten aan en wat zijn de best practices voor converties naar online verkoop? Alles kom je hier te weten.

Lees meer

Targeting via Facebook Advertising

Customer Centric Social Media Online Adverteren

Facebook is gratis… Maar hoe kan zo een gigantisch kanaal met zoveel mogelijkheden alles gratis aanbieden?

A/ Weet je het antwoord? Lees meer over de kunst van targeting vanaf hier.

B/ Weet je het antwoord nog niet? Lees gerust chronologisch verder

Facebook is niet gratis maar de munteenheid is data. Door Facebook te gebruiken laat je een hele boel gegevens achter. Dat is niet slecht, dat is niet erg, dat is niet fout… Maar wees er bewust van.

Wij stiekeme marketeers in donkere achterkamertjes gebruiken die gegevens om jou te bestoken met ‘gepersonaliseerde’ advertenties. Dat noemen we dan targeting in onze ‘slang’. 

Lees meer

Geheimen van een Google Ads expert

Digital Analytics Online Adverteren

Google Ads wordt vaak als een magische plaats beschreven waar alles mogelijk is.
Je gooit er wat geld tegenaan, zet er een expert op en 'Kablamo, money in the bank'.

Vandaag vertel ik je enkele geheimen over deze magische plek.
Uit eerste bron, eigen ervaring, strikt vertrouwelijk.

"I know a place where the sun's always shining,
with lovely flowers around everywhere. 
Come take my hand, 
I'll show you I'll guide you. 
I know this place it's deep down inside you." 
2 Brothers on the 4th Floor

Let's go!

Lees meer

Facebook Advertising of Google AdWords: waar adverteren?

Digitale Strategie Online Adverteren

Facebook en Google zijn de grootste advertentieplatformen ter wereld. 
Ruwweg 85% (!) van alle online advertentiebudgetten gaan naar deze digitale zwaargewichten.

Wie online wil adverteren zit bij Facebook en Google dus wel ok.
Maar op welke van de twee moet je nu gaan adverteren?

Vooraleer ik verder ga moet ik iets bekennen: Ik ben een Adwords fan. 
Ik heb Facebook altijd wat fuzzy, wuzzy advertising gevonden. Weinig conversies, weet je wel.
Over de jaren heen is mijn mening echter veranderd. Waarom? Dat lees je hier.

Lees meer