Invisible Puppy Blog

Optimaliseer voor Zoekmachines met Topic Clusters

SEO Digitale Optimalisatie

 

De volgende evolutie in SEO, zo wordt het Topic Cluster Model genoemd. Er zijn tegenwoordig veel evoluties aan de gang in SEO-land. Maar ik geloof dat dit eentje is die al meteen kan ingezet worden om van je contentstructuur een ranking powerhouse te maken. Tijd dus om die Topic Clusters eens grondig onder de loep te nemen.

Lees meer

Onderschat de kracht van een website niet

Customer Centric SEO Digitale Optimalisatie

Al in 2011 publiceerde Nielsen Norman Group een artikel dat websitebezoekers na 10 à 20 seconden een webpagina verlaten zodra ze niet vinden wat ze zoeken. Ondertussen is het 2018 en gaat alles nog 10 keer sneller. Stel je bent met een vriendin aan het lunchen, ziet iets op het menu staan maar hebt geen idee wat het kan zijn. Open Google, typ, zoek en BAM! Je weet meteen wat ze bedoelden met naanbrood, linzenhummus, romanesco of wat dan ook. En zo worden nog 40 000 zoekopdrachten per seconde uitgevoerd in Google. De klant is dus geïnformeerd nog voor hij naar jou toekomt of contact opneemt.

Daarom is het essentieel om tijdens alle mogelijke contactpunten met een potentiële klant (of met een fancy Engels woord: 'touchpoints'), een zo goed mogelijk gevoel te creëren en achter te laten. Die contactmomenten met de klant kunnen op allerhande manieren gebeuren. Het beste voorbeeld daarvan? Jouw website. Laat me je vertellen hoe je dat ten volle benut. 

Lees meer

Video Marketing - Hoe begin je eraan?

Content Marketing Digitale Strategie Social Media SEO

Laten we het over één ding eens zijn: video marketing is een must in jouw marketingstrategie! Maar waarom nu precies video marketing? En wat zijn de succesfactoren van goede video content?

Lees meer

Hoe migreer ik mijn website naar HTTPS – De Invisible Puppy Case

SEO Digitale Optimalisatie

Maandag 2 januari was een spannende dag voor mij. Niet omdat het de eerste werkdag van het jaar was.  Noch omdat ik een Adwords examen af te leggen had.  Ook niet omdat 2017 nog verschrikkelijker dan 2016 zou zijn volgens de sociale media influencers.

Wel omdat we op deze eerste werkendag de Invisible Puppy website volledig zouden omzetten naar https. Spanning ten top!

Mogelijks denkt u nu één van volgende zaken:

1. "Amai, die Xaveer is nogal snel enthousiast!"
2. "What the f* is https, waar heeft die gast het over?"
3. "Aha een https-websitemigratie, interesting. Tell me more."

Lees meer

Puppy's Recap: Onze beste blogposts van 2016

Content Marketing Customer Centric SEO Inbound Marketing Marketing Automation

Begin 2016 kropen enkele Puppy’s in een kot om na te denken hoe we meer bezoekers naar onze website konden sturen. "Bloggen!" klonk het. Goed idee uiteraard maar bloggen vereist een zekere organisatie en discipline om elke week opnieuw interessante content aan te maken. Tijdens een grondige interne content marketingoefening bepaalden we wat onze doelstellingen zijn, wie onze doelgroep is, waar ze wakker van liggen en maakten we een kick-ass editorial calendar op. Een editoria...wat? Juist. Een gestructureerd overzicht van welke content door wie wanneer wordt geschreven en op welke social mediakanalen wordt verspreid voor een maximaal bereik.

Lees meer

YouTube SEO: 5 voorzetten om beter te scoren

SEO Social Media Digitale Optimalisatie

In heel wat blogartikels, waar het gaat over het hoe en waarom van social media marketing, zie je vaak kanalen zoals Facebook, LinkedIn of Instagram de revue passeren. Maar bij eentje wordt vaak (onterecht) niet stilgestaan: YouTube. Met miljarden zoekopdrachten per maand is het nochtans de tweede grootste en belangrijkste zoekmachine na Google. Verwonderlijk als je er even over nadenkt, gezien video marketing de laatste jaren heel wat aan terrein gewonnen heeft. Maar hoe kan jij nu best op de YouTube kar springen? 

Lees meer

SAO, want SEO is meer dan keywords alleen

Digitale Optimalisatie SEO

Ik hoor het mijn vader nog zo zeggen toen ik weer eens genoeg had van al dat studeren: “Maar beste vriend, je moet heel je leven blijven bijleren.” Dan kies ik uiteraard ook nog eens een sector waar de kennis van vandaag, in de geschiedenisboeken van morgen past. Ik heb er ondertussen een uitdaging in gevonden om constant bij te leren en de nieuwste trends en werkmethodes zo snel mogelijk op te pikken (Hopelijk ben je trots, vader). Enkele weken geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met de term Search Appearance Optimization (SAO).

Lees meer

17 SEO tools die ik elke dag gebruik

SEO Digital Analytics

Ik beken: SEO-audits zijn één van mijn favoriete bezigheden.

Normale mensen zullen het uitpluizen van een website en onderzoeken van ieder afzonderlijk onderdeel eerder als vermoeiend en technisch beschouwen.

Lees meer

Keyword research in 7 stappen

Customer Journey SEO

Het begon allemaal met enkele woorden in een zoekmachine...

Keyword research is een van de essentiële hoekstenen van search engine marketing. Dat een goede ranking in de zoekmachines je website kan maken of kraken, hoef ik je niet meer te vertellen.

Maar dat een doorgedreven keywordresearch ook voor een veel completer beeld van je klanten kan zorgen en zelfs voor een nieuw(e) product of dienst binnen je bedrijf, is misschien wel nieuw voor jou.

Lees meer

Why SEO is so freaking hard.

Content Marketing SEO

Scoren in Google is hard werk. Niemand kent de steeds veranderende regels en wie bovenaan wil staan moet vandaag authentieke en waardevolle content creëren. Als je een echte SEO specialist wil worden, moet je bereid zijn de nodige tijd en energie te investeren in de toekomst van je site.

Lees meer