Invisible Puppy Blog

Instagram Stories voor bedrijven: hoe begin je eraan?

Social Media

Met dagelijks meer dan 400 miljoen actieve gebruikers is Instagram Stories hot en trending. Toch staan vele bedrijven er sceptisch tegenover. Waarom zou je tijd investeren in Instagram, laat staan in Instagram Stories? Wat is de meerwaarde ervan voor je algemene marketingstrategie? Aan de hand van 5 vragen licht ik je daarom de voornaamste zaken toe die je moet weten over deze tool.

Lees meer

Behind-the-screens: wat met je video marketing strategie?

Social Media Content Marketing

Ik weet het, jij weet het. Dat in deze tijden de kracht van video helemaal niet te onderschatten is, is niets nieuws. Video is enorm geliefd door het publiek: men bekijkt veel liever content dan men leest. Wist je dat alleen al het woord 'video' vermelden in je e-mailcampagne de open rate met 19% doet stijgen en video's plaatsen op een landingspagina zelfs conversies doen stijgen tot 80%? En dan ben ik nog niet begonnen over de impact op social media shares, organische web traffic, sales… Kortom, video marketing is helemaal hot! Maar hoe zorg je voor de ultieme video marketing strategie achter dit booming format?

Lees meer

B2B communicatiestrategie: Wat moet je weten en hoe zet je het om in een plan?

Conversie Optimalisatie Digitale Strategie Digital Transformation Content Marketing Social Media

De marketingstrategie van een B2B onderneming is niet meteen het meest sexy of opvallende onderwerp. Toch is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie en zouden bedrijven, maar ook marketing- en communicatiebureaus, er meer aandacht aan moeten besteden. Bij Invisible Puppy zijn bijvoorbeeld ongeveer 65% van onze klanten deels of volledig gericht op B2B. Dus alvorens “B2B, phuh, saaaaaaaaai” te roepen, lees je best even deze blog. Het is immers dringend tijd om B2B marketing en communicatie onder de loep te nemen en je in te leiden in de trends & tactics van 2018!

Lees meer

Wat leert het media- en technologiegebruik in Vlaanderen ons anno 2018?

Digital Transformation Social Media

Elk jaar kijken we enorm uit naar de Digimeter van imec. Het is zowat het enige relevante onderzoek over media- en technologiegebruik in Vlaanderen. Van video en radio tot muziek en nieuws, maar ook in het gebruik van devices en verschillende social media: met een bevraging bij maar liefst in 2.300 Vlamingen krijgen we inzicht in hun mediaconsumptie.

Wij doken alvast in de cijfers en bekeken wat dit voor jouw online marketing plannen zou kunnen betekenen in 2018!

Lees meer

Wanneer je doelgroep privé gaat: van social media naar social messaging

Social Media Digitale Optimalisatie

Bekijk (fake) news, kattenfoto's, babyfoto's en foto's van dinertjes en brunches, check je in op locaties, tag vrienden in memes, voel jezelf "relaxed" in een bericht, like, deel, tweet, geef een hartje, check de notificaties, lach bij de GIF, interesseer je voor het event WK Schnitzel Gooien, scroll terug naar die ene leuke video, rol de ogen bij de comments van HLN, reageer met een boze emoji, haal de popcorn erbij... Op allerhande social media worden we continu bestookt met prikkels van onze vriendenkring en nieuwspagina's.

Interessante posts verdwijnen à la minute in de vergetelheid terwijl de ene na de andere quote van een oranje president met een raar uitziend kapsel social media domineren. Het enige wat ik echter wil doen is in contact blijven met mijn vrienden en op de hoogte blijven van merken die ik echt, maar dan ook écht, leuk vind. Maar nee, ik krijg een overload aan bagger. Elke dag opnieuw. Hetzij organisch, hetzij via een pushmelding. En toegegeven, dat wordt me teveel. 

Dus wat doe ik (zoals vele anderen) als het allemaal teveel wordt?

Juist ja, ik zoek andere platformen op.

En laat me je daarover net meer vertellen.

Lees meer

Tips om je visual identity op social media te verbeteren

Digitale Optimalisatie Content Marketing Social Media

Iedere marketeer die bezig is met social media heeft hopelijk al gerealiseerd dat wanneer je een post plaatst met iets visueel (ongeacht foto, gif, video of infographic) deze veel meer bereik en interacties heeft dan een tekstuele post. Want vandaag is de vraag totaal niet meer of we een foto erbij plaatsen of niet, maar eerder: welke afbeelding nemen we? Hoe kunnen we opvallen?

Mensen worden dagdagelijks overspoeld met visuele parels van diverse bedrijven op social media. Hierdoor krijgen ze een soort filter tijdens het scrollen. Enkel wat leuk en vernieuwend is en interesse wekt, telt. En dat kan natuurlijk een nachtmerrie zijn voor bedrijven. Want hoewel er vele uren en enorme budgetten worden gespendeerd aan een offline huisstijlgids, ontbreken die richtlijnen vaak op digitaal vlak - en al zeker op social media. 

Dus hoe zorg je dat je je visueel social media op punt kan zetten? Enkele tips!

Lees meer

Content Curatie: Hoe begin je eraan?

Social Media Content Marketing Digitale Strategie

Een uit de kluiten gewassen content marketingstrategie, doorspekt met sterke en boeiende content. Voor de één een ‘easy walk in the park’, voor de ander een loodzware opdracht. De vraag is waar het bij die laatste doorgaans misloopt. Welja, hier kunnen we een handvol redenen opnoemen. Toch steekt er eentje met kop en schouders bovenuit: de opvatting dat content steevast uit eigen winkel moet komen. En daar wringt het schoentje al te vaak. Kwalitatieve, relevante content creëren aan een stevig tempo kost héél wat tijd en energie, en is voor sommigen gewoonweg onhaalbaar. Een prima oplossing is daarom het cureren van content.

Lees meer

Hoe mobile marketing inzetten voor meer online verkoop?

Conversie Optimalisatie Customer Centric Mobiele Strategie Online Adverteren Customer Journey Social Media

Je hoort het continu in het nieuws: “Online bestedingen in België stijgen met X-aantal %.”

Telkens dat ik dit hoorde, dacht ik meteen: “ja, duh! Het werd verd*mme tijd!”

Online shopping of e-commerce is zeker geen nieuw fenomeen. Wie staat er bijvoorbeeld nog bij stil dat Amazon al in 1995 potten brak met een online bookstore?! Maar zoals dat tegenwoordig gaat met veel vernieuwingen en innovaties loopt België steeds wat achter op de rest van Europa. Maar dat is voer voor een ander blog.

Deze keer wil ik het hebben over hoe mobile marketing het online shopping gedrag kan beïnvloeden en zo tot meer verkoop kan leiden. Is mijn e-shop toegankelijk, hoe spreek ik mijn potentiële klanten aan en wat zijn de best practices voor converties naar online verkoop? Alles kom je hier te weten.

Lees meer

Targeting via Facebook Advertising

Online Adverteren Customer Centric Social Media

Facebook is gratis… Maar hoe kan zo een gigantisch kanaal met zoveel mogelijkheden alles gratis aanbieden?

A/ Weet je het antwoord? Lees meer over de kunst van targeting vanaf hier.

B/ Weet je het antwoord nog niet? Lees gerust chronologisch verder

Facebook is niet gratis maar de munteenheid is data. Door Facebook te gebruiken laat je een hele boel gegevens achter. Dat is niet slecht, dat is niet erg, dat is niet fout… Maar wees er bewust van.

Wij stiekeme marketeers in donkere achterkamertjes gebruiken die gegevens om jou te bestoken met ‘gepersonaliseerde’ advertenties. Dat noemen we dan targeting in onze ‘slang’. 

Lees meer

Link Previews op Facebook – De Open Graphocalypse

Social Media

Moord! Brand! Lelijke social posts!

Maar enkele kreten die deze week uit de monden van vele community managers & social advertisers kwamen. Facebook heeft onlangs een nieuwe update uitgerold waarbij je de previews van je geposte links niet meer kan aanpassen. Dit doen ze om fake news tegen te gaan. Toen ik dit gewaar werd spuwde ik zowaar mijn covfefe uit over mijn scherm.

Lees meer